شناسهٔ خبر: 41063390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۷۵ فقره سرقت در جیرفت کشف شد

جیرفت - ایرنا - فرمانده انتظامی جیرفت از کشف ۴۷۵ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۴۴۱ سارق دستگیر شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضا محمدرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش ۴۴ درصدی دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان جیرفت خبر داد.
وی ادامه داد: دستگیری این سارقان با به کارگیری بیشترین توان اطلاعاتی و عملیاتی واحدهای پلیس و بهره‌گیری از نیروهای کمکی از واحدهای ستادی رقم خورده است.
 فرمانده انتظامی جیرفت تصریح کرد: سارقان اقدام به سرقت منزل، احشام، خودرو، موتورسیکلت، اماکن خصوصی و قطعات خودرو کرده بودند.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین مقامات قضایی و ماموران انتظامی در دستگیری سارقان وجود دارد، گفت: با تلاش ماموران، سارقان پس از مواجهه با دلایل و ادله، به جرم خود اعتراف کردند و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
سرهنگ محمدرضایی بر تداوم طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان تاکید کرد.
وی سهل‌انگاری مالکان را  عامل اصلی بیشتر سرقت‌ها عنوان کرد و گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت اموال، نسبت به نصب وسایل پیشگیری از سرقت، دوربین‌های پایش تصویری اقدام کرده و مکان‌های تجاری و مسکونی را به سیستم‌های هشدار دهنده و آژیر خطر تجهیز کنند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.  

نظر شما