شناسهٔ خبر: 41063385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصوبات کارگروه تسهیل برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است

قزوین – ایرنا – دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مصوبات این کارگروه برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است تا بتوان در سال جهش تولید گام‌های بلندی را برای رفع مشکلات صنایع برداشت.

صاحب‌خبر -

میثم زالی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی البرز در جمع خبرنگاران، افزود: وقتی مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که جلوی تعطیلی و اتلاف سرمایه گذاری‌های کشور گرفته شود طبیعتا اتمام حجت برای همه دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی است.

وی اضافه کرد: در سال جهش تولید به هیچ عنوان قرار نیست یک واحد تولیدی تعطیل شده یا تعطیل بماند.

این مسوول با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها، گفت: طبق قانون مصوبات کارگروه تسهیل برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است و اگر دستگاهی یا بانکی به مصوبات کارگروه‌های استانی تمکین نکند از مراجع قضایی در این زمینه کمک خواهیم گرفت.

زالی با اشاره به اختیارات استان و کارگروه استانی برای رفع موانع تولید، گفت: طبق ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید، ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی همتراز هستند و استاندار به عنوان رییس کارگروه استان طبیعتا همه اختیارات لازم را برای راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این اختیارات باید احیای ۵۰ واحدی که در برنامه سال جاری استان قرار دارد تا پایان سال انجام شود و در روند تولید و اشتغال واحدهای موجود هم اختلالی به وجود نیاید.

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ادامه ضمن بازدید از چند واحد تولیدی استان در میان کارگران بیکار شده شرکت کنتوری سازی حضور یافت و از نزدیک دغدغه‌ها و مسایل آنها را شنید و برای پیگیری و رفع آنها دستورهای لازم را صادر کرد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

نظر شما