شناسهٔ خبر: 41062107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

زاکانی: تاجگردون با مظلوم نمایی با عواطف مردم بازی می کند

نماینده تهران گفت: اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان یکی از ظرفیت‌های مجلس است و نباید اجازه دهیم اتفاقی بیفتد و بعد قوه قضاییه به آن ورود کند.

صاحب‌خبر -

اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری جمعی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون با عنوان «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟» گفت: مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد، مگر در تصویب اعتبارنامه نمایندگان. به همین دلیل موضوع تصویب اعتبارنامه از جایگاه رفیعی در قانون اساسی برخوردار است.

 

وی افزود: کاری که مجلس انجام می‌دهد کشور باید از آن تبعیت کند که یکی از آنها مبارزه با رانت و فساد است.

 

شاکری: مجلس با آخوندی برخورد می‌کرد، مسکن به این وضعیت نمی‌رسید

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: چه مشکلی است که وقتی از ظرفیت خود استفاده می‌کنیم‌ مورد تهاجم قرار می‌گیریم، اگر وزیر راه را به موقع مورد سوال قرار می‌دادیم وضعیت مسکن به صورت فعلی نبود.

 

وی ادامه داد: مجلس ظرفیت قانونی و‌ مشخصی دارد و عده‌ای از نمایندگان از آن استفاده می‌کنند چه اشکالی دارد که ما به تکلیف خود عمل کنیم.

 

شاکری گفت: یکی از ظرفیت‌های ما اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان است و نباید اجازه دهیم اتفاقی بیفتد و بعد قوه قضاییه به آن ورود کند.

زاکانی: توهینی به مادر تاجگردون نکردیم/ تاجگردون به هیچ‌حرفی پایبند نیست

 

در ادامه این نشست، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس گفت: ۹ نفر از نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران اعتراض گذاشتند و ما به عنوان وظیفه انقلابی و شرعی خود این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

 

وی افزود: یکی از ویژگی‌های تاجگردون این است که به هیچ حرفی پایبند نیست و مکررا و ده‌ها بار خلاف گویی شنیدیم.

 

زاکانی بیان کرد: پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران در شعبه ۱۲ رسیدگی شد که این شعبه اعتبارنامه وی را به تأیید رساند و سپس موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شد که با اخطار قانون اساسی موضوع به کمیسیون تحقیق ارجاع شد. اعتبارنامه وی در کمیسیون تحقیق هم تأیید و قرار شد گزارش کمیسیون تحقیق هفته آینده در صحن مجلس اعلام شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: تأکید ما در این مسیر، رعایت قانون و توجه به وصیت نامه امام(ره) و تأکید مقام معظم رهبری و شفاف سازی بوده است.

 

وی بیان کرد: ما تلاش کردیم با ارائه سند صحبت کنیم، اما در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان و همچنین کمیسیون تحقیق به هیچ وجه به اسناد ما ورود نکردند و اشکال بزرگی است، چرا که ما ساعت‌ها وقت گذاشتیم، اما برخی از دوستان به مسئولیت خود به خوبی عمل نکردند.

 

زاکانی تصریح کرد: هفته قبل جمعی از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون به محضر آیت‌الله جنتی رفتند و وی تأکید کرد مجلس مبتنی بر اسناد است و باید به وظایف خود عمل کند. اما متأسفانه می‌بینیم که در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق مجلس به هیچ وجه اسناد ما بررسی نشد، تاجگردون ده‌ها بار خلاف گویی کرده و سعی می‌کند که با مظلوم نمایی با عواطف مردم بازی کند.

 

نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: ما نسبت به همه نمایندگان احترام قائل هستیم و هیچ‌کس در مجلس نماینده‌تر نیست، اما نسبت به دروغگویی، خلاف گویی و عدم شفافیت برخی از نمایندگان ناخشنود هستیم.

 

وی افزود: در بررسی این پرونده تأکید ما بر این بود که به منطق توجه شود و اجازه ندهیم احساسات در بررسی اعتبارنامه نماینده مذکور دخیل شود.

 

زاکانی تصریح کرد: مادر آقای تاجگردون، مادر شهید و برای ما عزیز است و به هیچ وجه به وی توهین نشده و او دروغ می‌گوید.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از ادعا‌های دروغ منتخب مردم گچساران آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی گفته‌اند که تاجگردون با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد که چنین ادعایی درست نیست.

 

نماینده مردم قم افزود: یکی از ادعا‌های تاجگردون این است که معترضان به اعتبارنامه وی، لر ستیز هستند که از باطن نادرست است و از دروغ بودن این حرف همین بس که بسیاری از کسانی که مخالف تاجگردون هستند، از لر‌های غیور بوده و حتی خواستار آن هستند که در مخالفت با تاجگردون در صحن علنی مجلس حرف بزنند.

 

زاکانی گفت: ما مطابق با قانون و مبتنی بر اسناد و مصالح انقلاب، اعتراض خود را دنبال می‌کنیم و مواردی که از سوی تاجگردون گفته می‌شود را نادرست می‌دانیم.

 

نجابت : اگر تاجگردون مشکل دارد از مجلس برود

روح‌الله نجابت، نماینده مجلس یازدهم در ادامه این نشست افزود: کار‌های خوبی در کشور انجام‌می‌شود، اما فساد آنها را خنثی می‌کند، در قوای سه گانه باید عزمی برای مبارزه با فساد به منظور احقاق حقوق مردم وجود داشته باشد.

 

نجابت گفت: اگر آقای تاجگردون مشکل دارد باید از مجلس برود، تسامح برای ما پذیرفته نیست./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما