شناسهٔ خبر: 41061675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیته امداد کشور:

رزمایش مواسات در جهان انقلاب ایجاد کرد/ کمک ۵۴۰ میلیاردی مردم

شیراز- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: رزمایش همدلی و مواسات باعث انقلاب در جهان شد و رکورد کمک به همنوع در جهان را شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری ظهر چهارشنبه در مراسم تقدیر از خیرین استان فارس بیان کرد: خیرین فعالیت‌های بزرگی در جامعه انجام داده‌اند و تمامی اقداماتی که در کشور صورت گرفته بخشی از الطافی است که معصومین به ایران اسلامی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: خیرین در قالب مؤسسات خیریه توانسته‌اند ١۵٠٠ هزار جهیزیه که هر کدام ١٢ میلیون تومان قیمت داشته است تهیه کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه استان فارس در تمامی شاخص‌ها پیشرو بوده است یادآورشد: در استان فارس با محوریت نماینده ولی فقیه در استان فارس شاهد همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای خدمت رسانی به مردم بودیم که این مهم منجر به بزرگترین تحول در تاریخ خدمت رسانی شد.

وی در خصوص همایش همدلی مومنانه نیز عنوان کرد: رزمایش همدلی و مواسات انقلابی در جهان ایجاد کرد که تمامی کشورهای دنیا از این اقدامات مردم ایران شگفت زده شده‌اند و یکی از محورهای اصلی استان فارس همدلی تمامی مردم در این رزمایش بود.

او ادامه داد: فارس در تمامی فعالیت‌ها رونق داشته و این نهاد دو قشر را مکلف به حمایت می‌داند اولین قشر سالمندان بوده و قشر دوم نیز بیماران صعب العلاج است این در حالی است که جایگاه کمیته امداد در نظام جمهوری این است که بار مهربانی را در جامعه بسط دهیم.

بختیاری در خصوص دانشجویان تحت پوشش این نهاد تصریح کرد: بیش از ٨٠ هزار دانشجو در کشور تحت پوشش کمیته امداد اند که از این تعداد هزار نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل اند و این افراد نیز در کنار تحصیل نان آور خانواده نیز هستند.

رئیس کمیته امداد کشور اقدام ساخت مسکن را اقدامی خوب ارزیابی کرد و بیان کرد: خیرین در ساخت مسکن اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند زیرا اگر حمایت از خانواده‌های نیازمندان وجود نداشته باشد این افراد هیچگاه صاحب خانه نمی‌شوند.

وی در خصوص اطعام معنوی نیز یادآور شد: طی ماه مبارک رمضان مردم شریف ایران اسلامی بالغ بر ۵۴٠ میلیارد تومان به کمیته کمک کردند و بالغ بر ١١ میلیون غذای گرم و بالغ بر دو میلیون بسته معیشتی نیز از این مبلغ تهیه شده و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

او ادامه داد: مسکن، اشتغال و فرهنگ سازی سه مؤلفه ای است که کمیته امداد در آن بخش‌ها فعالیت می‌کند و در استان فارس ١٢ هزار اشتغال با اعتباری بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان طی سال قبل ایجاد شد.

بختیاری افزود: ٨٨ درصد از تسهیلات اختصاص یافته سال قبل در فارس جذب شده و امسال نیز قرار است ۴٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ٢٠ هزار نفر در فارس تخصیص یابد.

نظر شما