شناسهٔ خبر: 41058891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فلسطین:

اروپا برای مخالفت عملی با طرح الحاق، در معاهدات تجاری با اسرائیل تجدیدنظر کند

«عبدالرحیم الفرا» سفیر فلسطین در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا تأکید کرد که اروپا برای مقابله با طرح اشغالگری جدید رژیم صهیونیستی (طرح الحاق)، باید اقدام عملی انجام دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«عبدالرحیم الفرا» سفیر فلسطین در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا تأکید کرد که اروپا برای مقابله با طرح اشغالگری جدید رژیم صهیونیستی (طرح الحاق)، باید اقدام عملی انجام دهد.

اخبار بین الملل-الفرا گفت که اتحادیه اروپا باید اقدامات عملی انجام دهد که مخالفت و محکومیت خود را عملا نشان دهد؛ هر چند پیامهای اتحادیه اروپا به تل‌آویو مبنی بر عدم پذیرش طرح اشغال هم اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه اروپا می‌تواند در مسئله میانجیگری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، جایگزین آمریکا شود، تصریح کرد: «آمریکا دیگر حافظ صلح نیست؛ زیرا میانجی بی‌طرفی نیست».

این مسئول فلسطینی ادامه داد: «از زمانی که دولت آمریکا تصمیم گرفت قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند و سفارت خود را از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقال دهد... و ابتدای سال جاری میلادی نیز معامله قرن را رونمایی کرد... دیگر آمریکا میانجی بی‌طرفی برای صلح نیست».

الفرا در عین حال گفت که اتحادیه اروپا برای مسئله فلسطین، فقط یک راهکار را در نظر دارد و آن هم راهکار دو دولتی است؛ به همین دلیل، «تغییر در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را مخالف قواعد حقوق بین‌الملل می‌داند».

سفیر فلسطین با تأکید بر اینکه «طرح الحاق، اعلام یک فاجعه جدید است که خطر بیشتری دارد»، تصریح کرد: «طرح کابینه اشغالگر درباره الحاق بخشهای زیادی از کرانه باختری و دره اردن، نقض فاحش و آشکار قواعد حقوق بین‌الملل است».

وی در ادامه درباره اقداماتی که اتحادیه اروپا باید انجام دهد، تأکید کرد، این اتحادیه باید «از طریق بازنگری در معاهدات تجاری، اقتصادی، علمی و تربیتی با اسرائیل» این رژیم را تحت فشار قرار دهد.

رژیم صهیونیستی در ادامه اجرای طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» قصد دارد مساحتی بالغ بر 20 درصد از کرانه باختری را به صورت غیر قانونی به اشغال خود درآورد.

 

نظر شما