شناسهٔ خبر: 41057871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت| آقای موسوی خوئینی‌ها به کجا چنین شتابان؟

حضرت حجت الاسلام موسوی خوئینی‌ها خودتان و اهدافتان را پشت مردم و گرفتاری‌های آنها پنهان نکنید. امروز هیچ کس بهتر از خود مردم بر فشار ناشی از گرانی و تورم بر آنها آگاه نیست. پس لطفاً ژست طرفداری از مردم را به خود نگیرید!

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان-محمد یوسفی: کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ )گفتار حقّى است که به آن باطلى اراده شده؛ امام علی (ع))؛ این حرف که مسئولین نظام باید پاسخ گوی عملکرد خویش و وضعیت کشور باشند حرف فی نفسه صحیحی است اما یقیناً شما نمی‌توانید و نباید در جایگاه مدعی قرار بگیرید. اگر قرار به پاسخگویی باشد یقیناً شما خود از کسانی هستید که در صف اول پاسخگویان باید قرار گیرید.

نه امام راحل(ره) معصوم بوده‌اند و نه رهبر انقلاب که عملکرد و تصمیمات آن‌ها قابل نقد نباشد. اما این نوع نامه‌نگاری با ادبیات پر از طعنه و کنایه همراه با سخنان مبهم، بدیهی‌گویی و کلی‌گویی شیوه صحیح حرف زدن با بزرگان، و به خصوص رهبر یک انقلاب و کشور، به ویژه اگر از علما، مراجع و دانشمندان عصر خویش باشد، نیست.

مطمئناً حرفهای امروز جنابعالی از جنس حرفهایی نیست که ما از موسوی خوئینی‌های یار امام، مشاور رهبر فرزانه انقلاب، دادستان سابق کل کشور، امیر الحجاج زمان حضرت امام (رض) و همراه و هم قدم دانشجویان پیرو خط اما در تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ انتظار داشته و داریم. اما در تاریخ هم بسیار سراغ داریم که افراد با آنچه که بودند فاصله زیادی گرفته‌اند.

شما اگر قصد اصلاح امور جامعه را داشتید می‌توانستید این نامه را با مضامین هر چه تندتر و یا با ذکر نام مورد نظرتان از مسئول یا مسئولین عالی کشور، محرمانه برای رهبر انقلاب بفرستید و جواب بگیرید که خود می دانید این راه هیچ گاه بر شما بسته نبوده است.

با کمترین نبوغ ذهنی و دانش سیاسی نیز می‌توان فهمید که در پشت پرده این نامه سرگشاده اهداف دیگری غیر  از اصلاح وضع جاری وجود دارد.

اینجانب بر خلاف بسیاری از افراد جناح مقابل شما، که جنابعالی و همفکرانتان را مسبب اصلی بسیاری از بی تدبیریها و ناکامی‌های نظام در دست‌یابی به اهداف مقدس آن می‌پندارند یقین دارم که هر دو جناح به ظاهر چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و یا با تعابیر مشابه در این ناکامی‌ها سهم عمده‌ای دارند. همه کسانی که منافع خود و جناحشان را بر منافع انقلاب، نظام و مردم عزیز این کشور مقدم داشته و هر جا که منافعشان به خطر می‌افتد علم حمایت از مردم را برداشته و از فشارهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بی‌عدالتی بر این مردم داد سخن به میان می‌آورند و کاسه داغتر از آش می‌شوند.

حضرت حجت الاسلام موسوی خوئینی‌ها خودتان و اهدافتان را پشت مردم و گرفتاری‌های آنها پنهان نکنید. امروز هیچ کس بهتر از خود مردم بر فشار ناشی از گرانی و تورم بر آنها آگاه نیست. پس لطفاً ژست طرفداری از مردم را به خود نگیرید!

در طول این سال‌ها به ویژه ایام پس از رحلت امام عزیز (ره)، به خوبی به یاد می‌آوریم جناح‌ها و گروه‌هایی را که با تلاش زیاد شخص وابسته به خود را به کرسی ریاست جمهوری نشانده و پستهای وزارتی و دولتی را بین خود تقسیم نموده‌اند، اما در اواخر دوره هشت ساله برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها و بی‌تدبیریهای خود علم مخالفت با دولت و رئیس جمهور خود ساخته! را بر می‌دارند(شاهد مثال ما حامیان آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی هستند). یقیناً جنابعالی و همفکرانتان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیستید.

امروز دشمن تا دندان مسلح استکباری آمریکا پس از ناتوانی در به ذلت کشیدن وتسلیم مردم و نابودی انقلاب اسلامی آنان، هر چه در توان دارد به میدان مبارزه آورده است تا شاید از رهگذر تحریمهای ظالمانه یک‌جانبه و به قول خود شکننده و همچنین ایجاد فشارهای اقتصادی، گرانی، تورم، کمبود مواد غذایی و دارویی و تحریم نظامی و بانکی روزنه امیدی را برای خود باز کند. در این شرایط وظیفه جنابعالی و همه آحاد مردم و به ویژه کسانی که فریاد آزادی‌خواهی، استکبارستیزی و میهن‌پرستی را سر می‌دهند این است که لباس رزم پوشیده و در این میدان وارد شوند نه این که با سخنان تفرقه افکنانه و نومیدانه جبهه خودی را تضعیف کنند.

آقای حجت الاسلام، شما در تهمت زدن به مسئولین نظام و فرایند حذف آنها سابقه بسیار درخشانی دارید!!!!!!!!! اما امروز انگشت اتهام خود را به سوی شخصی نشانه رفته‌اید که اگر نبود درایت و هوشمندی او، معلوم نبود جناح شما و یا جناح مقابلتان ما را به کدام ناکجاآباد می‌بردند! حتماً بهتر از من می‌شناسید همفکرانتان را که روزی قصد داشتند به اسم مبارزه با آمریکا ما را در کنار صدام این دشمن خونی ملت قرار دهند و تا آنجا پیش رفتند که او را خالد بن ولید نامیدند.

امروز جنابعالی به سبک رئیس محترم دولت با طعنه و کنایه سخن به زبان می‌رانید! این امر زیبنده جنابعالی نیست. اما یقین بدانید در قضاوت مردم از این همه مشکلات که بر شمردید سهم اندکی را مربوط به تصمیمات و عملکرد امام راحل، رهبر انقلاب و نهادهای زیر نظر آنان می‌دانند و سهم عمده را ناشی از عملکرد دولت‌ها، مسئولین اجرایی، مجلس و احزاب و گروه‌های حامی آن‌ها می‌دانند.

شما و همگان خوب می‌دانند که اگر پرچم مقاومت در این منطقه به فرماندهی رهبر انقلاب بلند نمی‌شد امروز داعش با نوامیس مردم چه می‌کرد. از مردم آزاده ایران عزیز بپرسید که تحمل این تورم، گرانی و فشار اقتصادی آسان‌تر است یا به تاراج رفتن مادران، زنان و دخترانشان و کشتار پدران، مردان و پسرانشان.

امروز بهتر از هر کس می‌دانید دشمنی آمریکا با ما فقط به خاطر مقاومت در برابر داعش و کمک به جنبش‌های آزادیبخش منطقه نیست. استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تفکر و منطق خود را در خطر می‌بیند و با اصل انقلاب و نظام اسلامی مشکل دارد.

کیست که نداند در این دنیای استکباری زدن حرف حق تاوان دارد، مبارزه با استکبار و مستکبر، استعمار و استعمارگر، غارت و غارتگر و آمریکا و هم پیمانانش هزینه دارد.

امروز به گمان بعضی افراد (به ویژه عده زیادی که مسموعات ومشاهدات و گزارشها وتحلیل های آنها را مبنای نامه سرگشاده‌تان می دانید) بسیاری از این تحریمها معلول تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است (که خود در آن مقطع نقش مهمی را به عنوان رابط دانشجویان با امام ایفا نمودید) و آن را نکوهش می کنند ولی ما به پیروی از امام راحل آن را انقلاب می دانیم اگر چه بعضی از انقلابی‌های آن در طول این سالها رنگ عوض کرده باشند.

ای کاش درک می‌کردید که علاوه بر فشارها و دشمنیهای خارجی، جنگ تحمیلی، بی تدبیریهای دولتها و مسئولین از هر دوجناح، نیروهای خودسر، اغتشاشگران، گروههای وابسته، نوکران و جیره‌خواران داخلی، وجود برخی از  بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و به ویژه شیوع ویروس منحوس کرونا در ماه‌های اخیر نیز بر این وضع آشفته تأثیر زیادی داشته و می‌توانست و می‌تواند قدرتهای بزرگ اقتصادی را نیز به زانو در آورد.

با این حال جای بسی خوشحالی است که جنابعالی اذعان نمودید که "مردمی که چنین انتظاری دارند هرگز الزامات و محدودیت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی (که البته چهل سال از آن گذشته است) و نیز کینه‌توزی دشمنان انقلاب، به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده نمی‌گیرند. همچنین آنان از پیامدهای دفاع مقدس غافل نیستند و به شهیدان و مجاهدان و نقش‌آفرینان آن حماسه ملی و اسلامی، که فرزندان همین ملت بودند، سپاس و درود بی‌پایان تقدیم می‌کنند."

و اما سخن آخر....

می‌دانیم و می‌دانید که امروز در دوران سختی از مبارزه و رویارویی انقلاب و نظام با استکبار جهانی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط بخشی از مردم کشور بیشترین آسیب و فشار را متحمل شده‌اند و وظیفه دولت و تمام نهادهای نظام و انقلاب است که به هر شیوه ممکن به استمداد آنها بشتابند و وظیفه جناحها نیز این است که به جای جنجال بر سر به دست آوردن منافع بیشتر با وحدت و همدلی و به دور از تهمتهای بیشمار و بعضاً بی پایه و اساسی که به یکدیگر می‌زنند به یاری آنها بشتابند.»

انتهای پیام/

نظر شما