شناسهٔ خبر: 41052912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با محوریت کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» برگزار می شود؛

مسابقه کتابخوانی «کرامت» با جوایز مادی و معنوی

مدیرعامل به نشر با بیان اینکه هشتمین پویش مطالعاتی به نشر با محوریت کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» برگزار می شود، گفت: مسابقه ملی کتابخوانی «کرامت» تا دهه پایانی ماه صفر ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسین سعیدی با بیان اینکه در کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی»  نمونه‌هایی از تعالیم اسلامی درباره کرامت انسانی که در گفتار و رفتار امام رضا(ع) عینیت یافته گردآوری شده است، گفت: در این نوشته سعی شده آموزه‌های امام رضا(ع) که هر یک به نوعی کرامت انسان‌ها را آشکار ساخته و جایگاه و منزلت خدایی آن‌ها را گوشزد کرده است  بیان شود تا دوستداران امام در این راه گام بردارند و رضای خدا و خشنودی امام را به دست آورند.

سعیدی ادامه داد:کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی»  به قلم استاد محمدحکیمی در ۱۳۵ صفحه، قطع رقعی در ۳۸ موضوع مانند حقوق برادری، امانت‌داری، کرامت ‌انسانی در داوری، کرامت انسانی و دیگر حقوق واجب و... سعی بر زنده‌ کردن روح و عقاید انسانی متأثر از جلوه‌های اخلاقی و کرامات امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) دارد.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در تشریح برگزاری هشتمین پویش مطالعاتی این مجموعه از سال ۹۵ تاکنون گفت: پویش های مطالعاتی و مسابقه های کتابخوانی ریحانه ۱ و ۲ و ۳ ، درهوای انقلاب، مهمان امام، اوسنه ی گوهرشاد ، دعبل و زلفا، هفت عنوان قبلی مسابقات کتابخوانی بودند و امسال نیز از دهه کرامت تا دهه پایانی ماه صفر هشتمین پویش مطالعاتی به نشر با محوریت کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این پویش تمامی کتاب های مسابقه همراه با کارت ویژه با کد منحصر به فرد در مسابقه با ۴۰ درصد تخفیف پشت جلد و به مبلغ ۱۲ هزارتومان به فروش می رسد و شرکت کنندگان محترم ضمن مطالعه کتاب با ارسال پاسخ سوالات که بروی سایت منتشر می شود همراه با کدقرعه کشی به سامانه پیامکی  ۳۰۰۰۳۲۰۹، در مسابقه شرکت می نمایند.

سعیدی در خصوص جوایز این مسابقه گفت: یک جایزه ۸ میلیون تومانی برای یک نفر و ۸ جایزه یک میلیون تومانی برای هشت نفر برای این مسابقه پیش بینی شده است.

وی همچنین از پیش بینی دو اتفاق دیگر در قالب برگزاری هشتمین پویش کتابخوانی به نشر خبر داد و گفت: باتوجه به موضوع کتاب ، که کمک به محرومان و فقرزدایی می باشد، از محل خرید کتاب ها، به ازای هر یک نسخه مبلغ هزارتومان به دبیرخانه کتاب نذری جهت تجهیز یک کتابخانه منطقه محروم  اختصاص می یابد و همچنین باتوجه به اینکه هشتمین پویش مطالعاتی به نشر می باشد، به ۸ شرکت کننده در پویش ۸بسته متبرک فرهنگی به قید قرعه اهدا شود.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) یادآوری کرد: تلاش خواهیم کرد توزیع کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی»  بصورت گسترده و در سطح کشور انجام شود تا علاقمندان به راحتی دسترسی به منبع مسابقه داشته باشند. البته خرید اینترنتی از طریق سایت www.behnashr.com نیز امکان پذیر است.

سعیدی تاکید کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی به عنوان یک راهبرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این انتشارات مطرح می باشد و به هیچ عنوان موضوع اقتصادی و سود و فروش آثار مدنظر نمی باشد.

نظر شما