شناسهٔ خبر: 41048199 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جزئیات حادثه بیمارستان سینا اطهر تهران؛

انفجار در طبقه منهای 2 مرکز درمانی سینا اطهر/ دستور احضار ۵ نفر از مقصران احتمالی این حادثه/ اسامی جان‌باختگان حادثه انفجار + فیلم و عکس

رئیس مرکز اورژانس تهران از وقوع حریق در یک مرکز درمانی خبر داد و گفت: آتش‌سوزی در یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس در طبقه منهای دو این کلینیک رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعتی پیش، در اثر یک انفجار در منطقه تجریش دودی به هوا بلند شد.

آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران درباره صدای انفجار در تهران گفت: طبق اعلام اولیه به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران، در یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی، آتش‌سوزی روی داده که آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شده‌اند و احتمال بروز انفجار نیز با وجود کپسولهای اکسیژن در محل حادثه وجود دارد.

وقوع حریق در یک مرکز درمانی

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران از وقوع حریق در یک مرکز درمانی خبر داد.

 وی افزود: این حادثه در یک کیلینیک درمانی در محله خیابان شریعتی پایین تر از میدان قدس کوچه ماهروزاده به وقوع پیوسته است.

به گفته صابریان این حادثه احتمالاً به دنبال انفجار کپسول گاز بوده است.

گزارش اوژانس تهران

-محل حادثه: شریعتی/پایین ترازمیدان قدس/کوچه ماهروزاده/درمانگاه سینا اطهر

-نوع حادثه: حریق در درمانگاه (احتمالا به دنبال *انفجار کپسول اکسیژن* )

-تاریخ: 1399/4/10

-زمان: 20:56

-کل مصدومین : تعداد دقیق مصدوم و مفقود مشخص نیست

- ستاد شهید بهشتی و بیمارستان شهدای تجریش آماده پذیرش مصدومین احتمالی

- طبق اظهار آتش نشانی انفجار در طبقه منفی یک رخ داده

21.38| جزئیات حادثه از زبان جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ

سردار هداوند جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ درباره این حادثه گفت: علت وقوع انفجار در مرکز درمانی در شمال تهران، آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن است.

وی ادامه داد: این کپسول‌ها در طبقه زیرزمین بیمارستان قرار داشته و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالایی بیمارستان سرایت کرده است.

سردار هداوند تاکید کرد: همه نیروهای امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس در محله وقوع حادثه حضور دارند و به وسیله جرثقیل، افراد داخل بیمارستان در حال خارج شدن هستند.

وی گفت: کلیه مسیرهای منتهی به محل حادثه توسط پلیس راهور پایتخت مسدود شده تا نیروهای امدادی به سرعت به محل مورد نظر اعزام شوند، لذا همشهریان از حضور در این محل و مراجعه به آن خودداری کنند.

جانشین ریئس پلیس تهران بزرگ در پایان افزود: تاکنون تعداد مصدومان این حادثه مشخص نشده است.

00.10| واکنش دادستان تهران به حادثه  کلینیک سینا اطهر

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران از فوت ۱۳ نفر در حادثه درمانگاه سینا اطهر خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی نماینده سازمان بهشت زهرا فوت این افراد تایید می‌شود.

به گفته صابریان این حادثه شش مصدوم داشت که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس از اطفای آتش سوزی در کلینیک سینا خبر داد.

وی افزود: از دقایقی قبل و با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق های این کلینیک آغاز شده است.

به گزارش فارس،‌ هم اکنون جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در حال برگزاری است. نیروهای امدادی و عملیاتی در حال ارائه گزارش هستند.

دادستان تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر گفت: در این حادثه تاکنون ۱۳ نفر از هموطنان فوت کردند و ۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.10 نفر از این اجساد زن و ۳ نفر مرد هستند و این اجساد در حال انتقال به بهشت زهرا هستند.

القاصی مهر افزود: وضعیت محل حادثه آرام است و این صحنه در حال کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است اما مشخص نیست علت واقعی چه بوده است.

 

00.23| دست کم ١٨ نفر در انفجار خیابان شریعتی تا این لحظه جان باختند
 
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران: آتش نشانان تا این لحظه ١٩ نفر را از محل حادثه خارج کردند که متاسفانه مرگ ۱۸ نفر آنها تایید شده است.
 
 
 
 

00.35| قالیباف: پیگیر ارائه گزارش علل و ابعاد سانحه کلینیک سینا اطهر هستم

متن پیام محمدباقر قالیباف در پی حادثه کلینیک سینا اطهربدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف‌بار فوت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثۀ دلخراش آتش‌سوزی مرکز درمانی در تهران، داغ بزرگی بر دل همۀ ما نشاند.

از خداوند متعال، رحمت واسعۀ الهی را برای عزیزان از دست رفته خواهانم و برای بازماندگان آنها صبر و اجر مسألت می‌کنم.

پیگیرِ رسیدگی کامل درمانی به بازماندگان و همچنین ارائۀ گزارش دقیق از علل و ابعاد این سانحۀ دلخراش توسط مسئولان امر و گزارش شفاف آن به مردم خواهم بود.

 
00.50| اتصالی برق علت اصلی وقوع این حادثه
 
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: ۱۹ نفر در این حادثه فوت کردند.
 
وی افزود: ۶ نفر مصدوم شدند و ۲۱ نفر در این حادثه نجات یافتند.
 
علت اصلی وقوع این حادثه، اتصالی برق است.
 
 
 
01.07| 15 زن و 4 مرد جان باختند
 
پیمان صابریان  رئیس سازمان اورژانس تهران اظهار کرد: متأسفانه فوت، مصدوم بدحال که ۲۳ سال هم داشت و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بود، تأیید شد.
 
وی افزود: متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌های حادثه ۱۹ نفر هستند (۱۵ زن و ۴ مرد).
 

 

 

02.21| تسلیت سخنگوی دولت به خانواده جان باختگان حادثه انفجار کلینیک سینا 

علی ربیعی سحرگاه چهارشنبه اظهار داشت: عوامل امداد و نجات و درمان اعم از آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر از دقایق اولیه به سرعت مشغول نجات حادثه‌دیدگان و جلوگیری از گسترش ابعاد حادثه شدند.

وی بیان داشت: از دقایق اولیه انتشار خبر انفجار و با مشخص شدن ابعاد حادثه، اعضای دولت پیگیر روند امدادرسانی بودند و مدیران ارشد وزارت بهداشت، استانداری و شهرداری تهران و دیگر عوامل امدادی و انتظامی سریعاً در محل حادثه حضور پیدا کردند و بر حسب وظیفه در روند امدادرسانی نظارت داشتند.‌

سخنگوی دولت تاکید کرد: شناسایی علت وقوع این حادثه دردناک در دست بررسی است و درباره علت و ابعاد انفجار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ربیعی همچنین تاکید کرد: مراکز درمانی نزدیک محل حادثه برای هر نوع ارائه خدمات به مصدومان در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند و به درمان مصدومان مشغول هستند.

وی گفت: کماکان پیگیر روند امداد و نجات هستیم و همه عوامل در تلاش هستند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

ربیعی همچنین برای درگذشتگان این حادثه، رحمت و غفران الهی و برای مصدومان شفای عاجل مسالت داشت.

09:00|ارجاع اجساد حادثه آتش سوزی خیابان شریعتی تهران به پزشکی قانونی

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، تاکنون اجساد هیجده تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی در کلینیک سینااطهر خیابان شریعتی تهران جهت تعیین علت فوت به مرکزتشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند.



پس از بررسی واحراز هویت با دستور مقام قضایی اجساد تحویل بستگان درجه اول خواهدشد.


آخرین وضعیت ترافیکی در محدوده کلینیک سینا اطهر


رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از حذف محدودیت های تردد در خیابان شریعتی خبر داد و گفت: کوچه ماهروزاده همچنان مسدود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی معابر منتهی به کلینیک خصوصی سینا اطهر که شب گذشته دچار حریق شده بود اظهار داشت:محدودیت های اعمال شده در محدوده خیابان شریعتی که شب گذشته به دنبال آتش‌سوزی اعمال شده بود برداشته شده است.

وی گفت:هم اکنون تردد عادی را در محدوده منتهی به کلینیک سینا اطهر شاهد هستیم اگر چه کوچه ماهروزاده همچنان مسدود است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت تردد در سایر معابر پایتخت اعلام کرد: ترافیک در بزرگراه های همت, حکیم و نواب نیمه سنگین است و سایر معابر بزرگراهی و مرکزی تهران از تردد عادی و روان برخوردار هستند.
 

اسامی مصدومان حادثه شب گذشته کلینیک سینا اطهر

 

بازداشت ۴ نفر در پی انفجار در کلینیک درمانی سینا

سردار کیوان ظهیری در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که در رابطه با حادثه انفجار مرگبار در کلینیک درمانی سینا شخصی بازداشت شده یا خیر، اظهار کرد: مقام محترم قضائی شب گذشته و پس از وقوع این حادثه دستور بازداشت چهار نفر را در رابطه با این حادثه صادر کرد.
 
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یکی از این افراد که در محل حضور داشت توسط پلیس بازداشت شد و دستگیری سایر متهمان نیز در دستور کار قرار دارد.
 
گفتنی است شب گذشته بر اثر انفجار مهیب و آتش‌سوزی گسترده در کلینیک درمانی سینا واقع در خیابان شریعتی، خیابان ماهروزاده، 19 نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مصدوم شدند.
 
دستور احضار ۵ نفر از مقصران احتمالی حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر صادر شد
 
دادستان تهران در تشریح آخرین جزئیات از پرونده آتش سوزی کلینیک سینا اطهر اظهار کرد: دستور احضار ۵ نفر از مقصران احتمالی حادثه صادر و یک نفر نیز در این رابطه بازداشت شده است.
 
دستور احضار ۵ نفر از مقصران احتمالی حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر صادر شد
به گزارش گروه قضایی فارس، علی القاصی مهر دادستان تهران با تاکید بر اینکه پرونده آتش سوزی کلینیک سینا اطهر با دقت و سرعت در دادسرا در حال رسیدگی است، اظهار کرد: از همان ابتدای وقوع حادثه دادستانی با همراهی بازپرس و دادسرای جنایی و همکاران قضایی در صحنه حضور یافتند و یک تیم کارشناسی بنا به دستور بازپرسی ماموریت پیدا کرد که ابعاد مختلف این حادثه را سریعا بررسی و اظهار نظر کنند.
 
وی افزود: کار شناسایی اجساد با حضور دادسرای جنایی تهران آغاز و اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند و تعیین علت فوت در دست بررسی است.
 
دادستان تهران اضافه کرد: شب گذشته دستورات قضایی لازم برای حفظ و نگهداری صحنه و عدم تردد افراد غیرمرتبط توسط اوامر پلیس صادر شده است و یک تیم کارشناسی بنا به دستور بازپرسی ماموریت پیدا کردند که ابعاد مختلف این حادثه را بررسی و در خصوص علت و چگونگی حادثه سریعا بررسی و اظهار نظر کنند.
 
القاصی افزود: هویت تمامی اجساد با توجه به اینکه دچار سوختگی نشده بودند و در اثر آلودگی و گرما و دود ناشی از آن دچار خفگی شده بودند، مشخص گردید و مقرر شد که بعد از تعیین علت فوت اجساد به دستور مقام قضایی تحویل بستگان و خانواده‌های آنان شود.
 
وی گفت: تحقیقات قضایی شروع شده و این پرونده خارج از نوبت با دقت و سرعت به منظور علت وچگونگی حادثه و برخورد با مقصران احتمالی در حال بررسی است.
 
دستور آیت الله رئیسی درباره حادثه انفجار کلینیک سینا
 
 آیت الله رییسی در پیامی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر تهران را تسلیت گفت و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه و رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده‌های داغدار را خواستار شد.
 
 
متن این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
 
مصیبت جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در فاجعه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر تهران باعث تاسف، تاثر و تالم خاطر شد.
 
اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران و رحمت الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم.
 
لازم است دادستان محترم تهران در ادامه اقدامات اولیه‌ای که انجام داده اند، نسبت به بررسی و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه در اسرع وقت اقدام و ضمن رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده‌های داغدار نتیجه اقدامات را مستمرا به اینجانب گزارش نمایند.
 
اسامی جان‌باختگان حادثه انفجار در کلینیک سینا
 
آیدا زمانی، لیلا عیوض‌خانی، لیدا خام‌دایی، مژگان دهقان، رها (فاقد فامیلی)، سوسن سلطان‌محمدی، خانم یاسمن، خانم دکتر تورانی، خانم رحمانی، محدثه رضی، شبنم دیبایی، مریم خرسندی، محسن پارسا، احسان گنج‌خانلو و دکتر محمد علی اکبری از افرادی هستند که در این حادثه جان باختند و پیکر آنها شناسایی شده است.
هویت ۴ نفر نامعلوم است.
 
به روز رسانی می‌شود...

 

برچسب‌ها:

نظر شما