شناسهٔ خبر: 41040580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

هزینه درمان هر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آمریکا

بیمارستان‌ها باید برای درمان بیماری کووید- ۱۹ از طریق داروهای رمدیسویر برای هر بیمار با بیمه خصوصی مبلغ سه هزار و ۱۲۰ دلار بپردازند

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> شرکت داروسازی گیلیاد با توجه به شیوع ویروس کرونا و بی‌تدبیری‌های دولت ترامپ در عدم مهار این بیماری همه‌گیر، اعلام کرد که درمان هر بیمار کرونایی برای بیمارستان‌های آمریکا سه هزار و ۱۲۰ دلار هزینه دارد.  

به گزارش شفاآنلاین، شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی گیلیاد آمریکا اعلام کرد که بیمارستان‌ها باید برای درمان بیماری کووید- ۱۹ از طریق داروهای رمدیسویر برای هر بیمار با بیمه خصوصی مبلغ سه هزار و ۱۲۰ دلار بپردازند.  

شرکت گیلیاد همچنین عنوان کرد که این هزینه برای بیماران دیگر کشورهای توسعه یافته به منظور درمان بیماری کرونا ۲۵ درصد کمتر از آمریکاست. 

طبق سیاست‌های قیمت گذاری شرکت گیلیاد، هزینه هر دوز دارو برای درمان بیماری کووید- ۱۹ در آمریکا ۵۲۰ دلار است؛ این درحالی است که قیمت هر دوز در سایر کشورهای توسعه یافته ۳۹۰ دلار تعیین شده است. 

طبق اعلامیه شرکت داروسازی گیلیاد، هر بیمار کرونایی برای درمان از طریق داروی رمدیسویر باید ۶ دوز دارو را در یک دوره مشخص دریافت کند. 

پیش‌تر سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدیسویر برای درمان کرونا در بیماران بشدت بدحال را صادر کرده بود. 


این سازمان اعلام کرده که این دارو برای بیماران با وضع وخیم و سطح اکسیژن خون پایین و یا کسانی که در حال استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی‌ هستند، مجاز است. 

سازمان غذا و داوری آمریکا در حالی مجوز تجویز داروی رمدیسویر را صادر کرد که پیش‌تر فقط برای استفاده تحقیقاتی و آنچه کاربرد شفقت‌آمیز برای بیماران لاعلاج خوانده می‌شود، مجاز بود. 

همچنین پیش‌تر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید گفته بود؛ این دارو تأثیر مثبت چشم‌گیری در کاهش زمان بهبودی از کرونا دارد. 

به نوشته ان‌بی‌سی، مطالعات نشان می‌دهد بیماران بستری شده‌ای که رمدسیویر دریافت کرده‌اند به طور متوسط در ۱۱ روز از بیمارستان مرخص شده‌اند، آن هم در حالی که زمان برای بیمارانی که مُسّکن مصرف می‌کنند، ۱۵ روز است. واشنگتن پست

نظر شما