شناسهٔ خبر: 41039333 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

دعوت شورای صنفی نمایش از فیلم‌های متقاضی اکران

صاحب‌خبر -

 

 

 شورای صنفی نمایش هفته آینده برای انتخاب پنج فیلم جدید جلسه تشکیل می‌دهد.
مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: این هفته شورا جلسه نداشت ولی هفته آینده به روال همیشه جلسه خود را برگزار می‌کند و قرار است فیلم‌های جدید را برای اکران اننتخاب کنیم.
او افزود: از همین طریق به تمام دفترهای پخش فیلم اعلام می‌کنم اگر متقاضی اکران فیلم خود هستند، تا روز شنبه (۱۴ تیرماه) فیلم‌های خود را به شورا معرفی کنند.
به گفته او فیلم‌های جدید احتمالا از دو هفته آینده اکران خواهند شد و سه هفته اول اکران دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲» که پس از بازگشایی سینماها اولین فیلم‌های اکران شده در دوران شیوع کرونا بودند طبق قرار قبلی محاسبه نمی‌شود.

 

 


پایان فیلمبرداری فیلمی با بازی «سروش صحت»

فیلم سینمایی «لحظه‌ای و دیگر هیچ» به کارگردانی کاوه قهرمان و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی طی دو مرحله فیلمبرداری شد.
بخش اول به دلیل فصل، در زمستان آغاز اما همزمان با شیوع کرونا، فیلمبرداری‌اش تعطیل شد. بخش دوم، پس از صدور مجوز برای فیلم‌های سینمایی توسط سازمان سینمایی کشور در خرداد ماه آغاز شد.
رعنا آزادی‌ور، مهدی پاکدل، سروش صحت، نازنین فراهانی، مجید نوروزی، معصومه بیگی، مهدی بزرگ زاده، سعید آجرلو و مهلا عرب بازیگران این فیلم هستند.
«لحظه‌ای و دیگر هیچ»، داستان زندگی یک زوج در سه مقطع متفاوت است که همچون رویایی آشفته در هم تنیده‌اند؛ رویای زنی که در خوابش خود را زنی دیگر می‌بیند.
کاوه قهرمان فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر با مدرک کارشناسی ارشد است. او فیلمسازی را از سال ١٣٨٠ با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و تاکنون ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، تجربی و مستند ساخته است و «لحظه‌ای و دیگر هیچ » اولین فیلم بلند سینمایی اوست.

رایزنی بنیاد رودکی و اپرای دولتی وین برای نوسازی تالار وحدت

مدیرعامل بنیاد رودکی و معاون فنی اپرای دولتی وین از طریق ویدئو کنفرانس درباره همکاری‌های مشترک از جمله نوسازی تالار وحدت گفت‌وگو کردند.
به گزارش جمله به نقل از ایسنا، در این رویداد که با حضور الکساندر ریگر ـ معاون سفیر و رییس انجمن فرهنگی اتریش در ایران ـ برگزار شد، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی) و کریستوفر ویدورا، (معاون فنی اپرای دولتی وین) درباره توسعه همکاری‌های هنری بحث و تبادل نظر کردند.
با توجه به ویژگی‌های مشترک تالار وحدت و سالن اپرای وین، تجهیز، بازسازی و نوسازی بخش ماشینری و فنی تالار وحدت و همچنین ارایه مشاوره در استانداردسازی تجهیزات نگهداری سازها و نت‌ها از نکات مهم این کنفرانس ویدئویی بود.
در این جلسه دو طرف با اشاره به شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و محدودیت‌های برگزاری برنامه‌های هنری با حضور هنرمندان، در مورد شیوه‌های نوین افزایش تعاملات هنری میان دو کشور مذاکراتی کردند؛ برگزاری اجراهای مشترک و تشکیل مسترکلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.
همچنین با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مطرح برای بازگشایی تالارهای هنری، دو طرف بر تبادل تجربیات خود در این زمینه تاکید کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما