شناسهٔ خبر: 41035867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روزانه ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی تحویل استان‌ها می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به‌طور متوسط روزانه ۳۰ هزار تن محموله شامل نهاده‌های دامی از بنادر به استان‌ها حمل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، کاظم خاوازی در جریان بازدید از طرح توسعه گلخانه رز در گیوی اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صمت هیچ‌گونه مشکلی در تأمین و تهیه نهاده‌های دامی از قبیل جو، ذرت و کنجاله سویا وجود ندارد و به‌اندازه کافی این محصولات تأمین‌شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی از طریق بنادر به استان‌های مختلف حمل می‌شود تا یک ساماندهی مناسب را در توزیع این نهاده‌ها و از طریق سامانه جدید شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی به توزیع هدفمند این نهاده‌ها با نیت تأمین نیاز تولیدکنندگان و تکمیل زنجیره تولید اشاره کرد و گفت: این توزیع نهاده‌ها از طریق تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی به‌صورت خصوصی انجام می‌شود و به‌هیچ‌وجه دولت قصد دخالت در این امر را ندارد.

خاوازی موضوع کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ را متوجه ستاد تنظیم بازار دانست و بیان کرد: به‌هیچ‌وجه کمبودی در تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور وجود ندارد و مشکل به وجود آمده از طریق ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری و حل شدن است.

وی سرانه مصرف مرغ را در کشور دو برابر مصرف جهانی اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌زودی مشکلات و نارسائی‌ها در این حوزه رفع و آرامش به بازار برگردد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بازدیدی که از شهرستان کوثر و مجموعه‌های گلخانه‌ای و پروژه‌های کشاورزی داشتیم توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌ها بوده به‌طوری‌که گلخانه رز در این زمینه فعالیت چشمگیری دارد.

خاوازی ادامه داد: با همکاری استانداری اردبیل برای ۳۵۰ هکتار توسعه گلخانه برنامه‌ریزی‌شده و تأمین اعتبار نیز در این زمینه انجام می‌شود.

وی در مورد پایاب سد گیوی و توسعه اراضی کشاورزی در این منطقه بیان کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار در این حوزه انجام می‌شود تا فرصت اشتغال و تولید محصولات متنوع کشاورزی به‌خوبی انجام شود.

46

برچسب‌ها:

نظر شما