شناسهٔ خبر: 41034556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ستین در آستانه اخراج از بارسلونا؛ اگر بارسلونا از فتح لالیگا ناامید شود، کیکه ستین شغل خود را از دست می دهد!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پس از برکناری ارنستو والورده، اوضاع برای بارسلونا با کیکه ستین هم خوب پیش نمی رود.
به گزارش آریا، کیکه ستین، راه ارنستو والورده را در پیش می گیرد. اگر در بازی های این هفته، بارسلونا از فتح لالیگا ناامید شود، کیکه ستین شغل خود را از دست می دهد. بارسلونا در هفته های اخیر، نه تنها زیبا بازی نمی کند بلکه در کسب نتیجه نیز ناموفق ظاهر شده است. رئال مادرید در حال افزایش اختلاف با بارسلونا در صدر جدول است. به نقل از رادیو کاتالونیا؛ کیکه ستین فقط دو بازی برای اثبات توانایی های خود در بارسلونا فرصت دارد. در صورت ناکامی بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید و ویارئال، کیکه ستین شغل خود در بارسلونا را از دست می دهد. حتی شکست خانگی مقابل اتلتیکو مادرید نیز برای صدور حکم اخراج کیکه ستین کافی است. در صورت برکناری ستین، گارسیا پیمینتا سرمربی بارسلونا بی، هدایت بلوگرانا را تا پایان فصل برعهده می گیرد.
به نظر می رسد کیکه ستین، کنترل رختکن بارسلونا را از دست داده و بی توجهی لیونل مسی به صحبت های ادر سارابیا، این موضوع را نمایان می کند. با این حال سران بارسلونا از جمله جوزپ ماریا بارتومئو، ساعاتی پیش به شکل غیرمنتظره به خانه کیکه ستین رفته اند تا حمایت خود از او را اعلام کنند. این حرکت احتمالا در راستای روحیه دادن به سرمربی بارسلونا در آستانه دیدار سرنوشت ساز با اتلتیکو مادرید انجام شده است.
موندو دیپورتیوو مدعی شد جلسه هیئت مدیره بارسلونا در حال برگزاری است و احتمال اخراج کیکه ستین زودتر از حد تصور وجود دارد. شرایط در اردوی بارسا هرگز مساعد نیست و روابط نه چندان خوب بازیکنان با کیکه ستین و عدم نتیجه گیری این تیم در لالیگا، جایگاه سرمربی فعلی بارسلونا را به خطر انداخته است. آبی اناری ها در حال حاضر دو امتیاز کمتر از رئال مادرید دارند و شانس رقیب دیرینه به مراتب برای فتح لالیگا بیشتر از آنهاست.
ممکن است در صورت عدم موفقیت بارسلونا در لالیگا، کیکه ستین نتواند فصل را در بارسلونا کامل سپری کند و شاید او اخراج شود. آینده این سرمربی با نتایج بارسا در شش بازی باقی مانده در لیگ ارتباط مستقیم دارد.
ESPN در گزارشی مدعی شد اگر بارسلونا موفق به فتح عنوان قهرمانی نشود، گارسیا پیمنتا، مربی تیم دوم بارسا جایگزین کیکه ستین برای رقابت های لیگ قهرمانان خواهد شد. قرارداد پیمنتا با این باشگاه در تابستان امسال به پایان می رسد، اما انتظار می رود او روز سه شنبه 30 ژوئن قرارداد جدیدی امضا کند.
گارسیا پیمنتا برای قبول این پست ابراز آمادگی کرده و حتی در صورت ناکامی بارسا در دیدار فردا مقابل اتلتیکومادرید، احتمال برکناری کیکه ستین در همین مقطع از فصل و حضور گارسیا پیمنتا تا پایان لیگ قهرمانان روی نیمکت بلوگرانا وجود دارد. البته احتمالا فصل بعد بارسلونا به دنبال گزینه های مطرح تری چون ژاوی خواهد رفت و بعید است گارسیا پیمنتا روی نیمکت آنها باقی بماند.
پس از تساوی تلخ مقابل سلتاویگو، حالا بارسلونا کارش را برای فتح لالیگا خیلی خیلی سخت می بیند. با این حال جرارد پیکه، بازیکن باسابقه بارسلونا گفته آن ها ناامید نخواهند شد و تا آخرین بازی به رقابت ادامه خواهند داد. با این حال، بارسلونا چالش بسیار سختی پیش رو دارد و رویارویی با اتلتیکو مادرید دیگو سیمئونه اصلا آسان نخواهد بود. بارسلونا نیاز مبرمی به برد دارد و امتیاز از دست دادن برابر اتلتیکو مادرید می تواند آن ها را از فتح لالیگا کاملا ناامید کند. اتلتیکو مادرید روزهای خوبی را سپری می کند و پس از چند برد پیاپی و البته لغزش های سویا، به رده سوم جدول رسیده است. اتلتیکو مادرید می خواهد با کسب امتیاز مقابل بارسلونا، رده سوم خود را تثبیت کند. از سوی دیگر، کسب امتیاز اتلتیکو مادرید به معنای خارج شدن بارسلونا از کورس رقابت با رئال مادرید خواهد بود و قهرمانی رئال مادرید نیز چندان برای اتلتیکویی ها خوشایند نیست. در هر حال، بازی بارسلونا و اتلتیکو مادرید می تواند سرنوشت فصل 20-2019 لالیگا را تعیین کند.

نظر شما