شناسهٔ خبر: 41031119 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخت‌روانچی: نشست امروز شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱، بار دیگر انزوای آمریکا را نشان می‌دهد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل پیش بینی کرد که نشست امروز شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱، بار دیگر انزوای آمریکا را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگویی درباره نشست امروز (سه‌شنبه) شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان کرد: جلسه‌ای امروز در شورای امنیت جلسه عادی ۶ ماه یک بار قطعنامه ۲۲۳۱ است که در سال دو بار شورای امنیت تشکیل جلسه می‌‌دهد و نحوه اجرای قطعنامه را بررسی می‌کند.

وی بیان کرد: در جلسات گذشته در شورای امنیت در ارتباط با این موضوع، تقریبا در همه جلسات آمریکا منزوی بوده و تنها کشوری بوده که از برجام انتقاد می‌کرده و در ارتباط با ۲۲۳۱ موضعش با بقیه اعضای شورای امنیت متفاوت بوده است.

تخت‌روانچی گفت: به نظر می‌رسد جلسه شورای امنیت در روز سه‌شنبه همین باشد و یک بار دیگر جامعه بین‌المللی با رویکرد آمریکا مخالف است. آمریکا نه تنها قطعنامه‌ای را که خودش یکی از بانیان آن بوده نقض می‌کند، بلکه کشورهایی که آن را اجرا می‌کنند نیز‌ تنبیه می‌کند.

تخت‌روانچی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، در پیش‌بینی از نشست امروز شورای امنیت عنوان کرد: پیش‌بینی بنده این است که جلسه روز سه‌شنبه یک بار دیگر نشان می‌دهد که  آمریکا در انزوا است.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز قرار است در این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد. ظریف در همین خصوص شب گذشته در توئیتی نوشت:« آمریکا صرفا برجام را نقض نکرده و دیگران را به این کار وادار نمی‌کند؛ این کشور همچنین این ننگ را بر پیشانی دارد که در تاریخ سازمان ملل متحد در زمره نخستین کشوری باشد که اعضای قانون‌مدار را برای عدم نقض قطعنامه [۲۲۳۱] شورای امنیت، تنبیه می‌کند. من حدود ظهر روز سه شنبه (به وقت نیویورک)، درباره ایران در صحن شورای امنیت سخن خواهم گفت.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  ظریف عصر فردا در نشست شورای امنیت سازمان ملل که درباره گزارش دبیرخانه سازمان در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است، شرکت و سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما