شناسهٔ خبر: 41029321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد واحد بانه به ایسکانیوز خبر داد؛

برگزاری دوره‌های مجازی کوتاه‌مدت برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای در واحد بانه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه گفت: در نظر داریم دوره‌های مجازی کوتاه‌مدت را برای کسب درآمد غیر شهریه‌ای و افزایش دانش عمومی و تخصصی برگزار کنیم.

صاحب‌خبر - میثم الله مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، درباره جزئیات برگزاری امتحانات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا در شهرستان بانه، ابتدا دو روز امتحانات به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی برگزار شد و پس از آن با ابلاغ سازمان مرکزی، امتحانات را به مدت دو روز لغو کردیم تا بتوانیم زیر ساخت‌های امتحانات مجازی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری را فراهم کنیم. با پیگیری صورت گرفته، اینترنت پر سرعت در دانشگاه فعال و امتحانات در سامانه سیدا برگزار شد که خوشبختانه تاکنون بر اساس آخرین آمار، مشارکت دانشجویان با موفقیت بیش از ۹۵ درصد همراه بوده است.

وی افزود: برگزاری امتحان به صورت مجازی بر اساس درخواست دانشجویان، خانواده‌ها و تصمیم شورای استانی دانشگاه بود که علی رغم برخی مشکلات، به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است؛ اما باید توجه داشت که برگزاری امتحانات مجازی اولین تجربه ما بوده است و از این بابت از همکارانم که شبانه روز پیگیر حل مسائل بوده و هستند سپاسگزارم.

الله مرادی با اشاره به وضعیت دانشجویانی که به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دسترسی ندارند، ادامه داد: تعداد ۱۰ سیستم کامپیوتری با تمام امکانات برای این دست از دانشجویان در سایت دانشگاه تهیه شده که افرادی که دسترسی به سیستم مناسب یا اینترنت پرسرعت ندارند در حضور مراقب، می توانند در آزمون مجازی مشارکت داشته باشند.

رئیس واحد بانه درباره تسهیلات شهریه‌ای به دانشجویانی که از لحاظ مالی از توانایی بالایی برخوردار نیستند، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی، نهایت همکاری مالی با دانشجویانی بدهکار اتخاذ شد و تقسیط شهریه بدون سود برای پس از احراز وضعیت مالی شان، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های اینترنتی در واحد بانه تصریح کرد: پس از نصب اینترنت پر سرعت و فیبر نوری در دانشگاه و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مجازی، اکنون تجربه سازمانی ما افزایش یافته و همکاران ‌و استادان دانشگاه بر نحوه استفاده از سیستم و افزایش کیفیت تدریس به صورت مجازی مسلط شده‌اند. برنامه ما بر اساس اسناد بالادستی تنظیم می شود و در صورت ابلاغ بخشنامه و دستور العمل توسط واحد ستادی سیاستگذار، به عنوان واحد صفی مجری آن خواهیم بود.

الله مرادی اضافه کرد: تقویت زیرساخت انفورماتیک و شبکه اینترنتی، تعامل و برقراری ارتباط لازم با استادان به عنوان بازوی علمی دانشگاه و آموزش آن‌ها جهت ارتقای خدمات ارائه شده به دانشجویان، ارائه دروس عملی در شرایط خاص هم‌راستا با مصوبات ستاد ملی کرونا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی از جمله اقدامات مهمی بوده است که در این مدت انجام شده است.

رئیس واحد بانه در پایان خاطرنشان کرد: جلسات هم‌اندیشی استادان و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف دانشگاه از طریق سامانه دان برگزار شده است و در نظر داریم دوره‌های مجازی کوتاه مدت را برای کسب درآمد غیر شهریه ای و افزایش دانش عمومی و تخصصی برای مردم شریف شهرستان بانه برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما