شناسهٔ خبر: 41028179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

چین استفاده از واکسن کرونا را برای ارتش تصویب کرد

کمیسیون مرکزی نظامی چین به ارتش این کشور برای استفاده از یک نوع واکسن کرونا به نام «کانسینو کووید ۱۹» چراغ سبز نشان داده است.

صاحب‌خبر -

العالم _ آسیا

کمیسیون نظامی چین روز سه شنبه گزارش کرد، این واکسن را یکی از واحدهای تحقیقاتی ارتش چین تولید کرده است و پس از انجام برخی آزمایش های بالینی، ایمن بودن آن تایید شده است.

شرکت بیولوژیک کانسینو و واحد تحقیقاتی ارتش چین می گویند که این یکی از مهمترین و بهترین واکسن هایی است که برای داخل و خارج از چین در درمان کرونا تولید شده و استفاده از آن برای آزمایش انسانی در کانادا هم تصویب شده است.

کمیسیون مرکزی نظامی چین که فرماندهی کل قوای کشور نیز محسوب می شود اعلام کرده است که از روز ۲۵ ژوئن این واکسن برای یک دوره یک ساله در ارتش مورد استفاده قرار گرفته است این واکسن را شرکت مذکور و واحد تحقیقاتی آکادمی علوم نظامی چین تولید کرده اند.

این واکسن فعلا به صورت «محدود» برای ارتش استفاده می شود و تا زمانی که اداره پشتیبانی لجستیک ارتش اعلام نکد نمی تواند در ابعاد گسترده تر مورد استفاده قرار گیرد.

چین اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که استفاده از دو واکسن را برای برخی کارکنان دولتی که سفرهای خارجی انجام می دهند مجاز کرده است و کانسینو هم یکی از هشت واکسنی است که چین برای درمان کرونا ساخته است.

گزارش ها حاکی است که کانسینو می تواند از ابتلای به ویروس کرونا جلوگیری کند ویروسی که تاکنون جان نیم میلیون نفر را در دنیا گرفته است اما موفقیت تجاری آن هنوز مورد تایید نیست.

تاکنون هیچ واکسنی که بتواند این بیماری را درمان کند و به تایید برای مصرف تجاری رسیده باشد در دنیا ساخته نشده است اما دهها واکسن از میان بیش از ۱۰۰ واکسن تولید شده در دنیا روی تعدادی آزمایش شده است.

ایرنا

نظر شما