شناسهٔ خبر: 41025161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

سپاهان ۲- گل گهر سیرجان صفر/ ۲ گل و ۳ امتیاز برای شروع دوباره

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی خانگی برابر گل گهر سیرجان به رتبه دوم جدول رده بندی بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر، امروز از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و گل گهر سیرجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و گل گهر سیرجان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: بدون تماشاگر

گل‌ها: محمدرضا حسینی (دقیقه ۹) و محمد کریمی (دقیقه ۳۱، پنالتی) برای سپاهان

اخطار: مجید جلالی (سرمربی گل گهر در دقیقه ۸۱)

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، سعید آقایی (۸۴- علی مصلح)، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد طیبی، مهدی کیانی، سروش رفیعی (۶۸- کی روش استنلی)، محمد کریمی، محمد محبی، محمدرضا حسینی (۸۴- رضا میرزایی) و سجاد شهباززاده.

سرمربی: امیر قلعه نویی

گل گهر سیرجان: مهرداد بشاگردی، علیرضا ابراهیمی، عبدالله حسینی، مهران گلزاری (۴۶- احمد موسوی)، یوسف وکیا (۷۳- رضا محمود آبادی)، امین پورعلی (۸۸- میلاد کمندانی)، احمدرضا زنده روح، مهرداد عبدی، مهرداد بایرامی، سجاد آشوری و گادوین منشأ.

سرمربی: مجید جلالی

داور: امیر عرب براقی

شرح بازی:

پس از ۴ ماه تعطیلی مسابقات، سپاهان در حالی به مصاف گل گهر می‌رفت که به دنبال ۳ امتیاز خانگی بود، شاگردان امیر قلعه نویی خیلی خوب بازی را آغاز کردند و با در دست گرفتن نبض بازی از همان ابتدای کار روی دروازه گل گهر فشار آوردند. سپاهانی‌ها پس از خلق چند موقعیت خوب قبل از دقیقه ۱۰ روی ارسال کیانی و ضربه سر محمدرضا حسینی دروازه مهمان را باز کردند تا گل گهری که برای بازی دفاعی به اصفهان آمده بود خیلی زود عقب بیفتد.

بازی خوب سپاهان پس از گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۳۱ روی حرکت ترکیبی خوب آقایی و محبی، پنالتی برای زردپوشان به دست آمد تا محمد کریمی از روی نقطه پنالتی برتری سپاهان را دو برابر کند.

در نیمه دوم اما شرایط بازی متفاوت با نیمه اول بود و سپاهان که چندان خود را برای زدن گل‌های بیشتر به آب و آتش نمی‌زد عقب نشست تا گل گهر بازی را در دست بگیرد و برای زدن گل تلاش کند. گل گهر البته با وجود در اختیار داشتن توپ نتوانست چندان دروازه سپاهان را تهدید کند و این شاگردان قلعه نویی بودند که با مدیریت بازی در نیمه دوم نتیجه را حفظ کردند و یک پیروزی خانگی دیگر به پیروزی‌های خود اضافه کردند.

سپاهان با پیروزی در این دیدار ۴۰ امتیازی شد و به رتبه دوم خود که روز گذشته تیم شهر خودرو آن را تصاحب کرده بود بازگشت.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۹- سپاهان) - ارسال بلند کیانی به محوطه جریمه گل گهر با ضربه سر طیبی همراه شد تا توپ در چند قدمی دروازه گل گهر ساخته و پرداخته شود و محمدرضا حسینی با ضربه سر گل اول سپاهان را به ثمر برساند.

۰-۲ (دقیقه ۳۱- سپاهان) - با خطای بایرامی روی محبی خطای پنالتی برای سپاهان اعلام شد تا محمد کریمی پشت توپ بایستد و برتری سپاهان را دو برابر کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- حرکت در عرض و شوت محکم محمد محبی از پشت محوطه جریمه گل گهر با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶- با اشتباه مدافع گل گهر و توپ گیری محمد کریمی، موقعیت خوبی از سمت راست نصیب سپاهان شد و در نهایت ارسال کوتاه کریمی پس از برخورد به مدافعان گل گهر به شهباززاده رسید اما مهاجم سپاهان قدر موقعیت خوب خود را ندانست و ضربه‌اش از کنار دروازه با فاصله‌ای کم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- شوت پر قدرت سروش رفیعی از فاصله‌ای ۴۰ متری با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳- محمد محبی با سرعت بالا و تکنیک نابش از سمت چپ به محوطه جریمه گل گهر نفوذ کرد اما ضربه او در موقعیت تک به تک به بدن دروازه بان گل گهر برخورد کرد و دور شد.

دقیقه ۶۲- در یک موقعیت ایده آل ارسال از سمت چپ سپاهانی‌ها در محوطه جریمه به محمد کریمی رسید اما ضربه محکم او را مدافع گل گهر از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۷۱- پاس در عمق پشت مدافعان سپاهان به شاکری رسید اما ضربه بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

بازیکنان سپاهان در پایان بازی به سمت سکوهای خالی رفتند و به صورت نمادین از تماشاگرانی که در ورزشگاه حضور نداشتند تشکر کردند تا نشان دهند در این شرایط هم به یاد هواداران خود هستند.

بهترین بازیکن:

محمد کریمی در روزی که یک گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند در کنار مهدی کیانی در میانه میدان عملکرد بسیار خوبی داشت و بهترین بازیکن زمین بود.

نظر شما