شناسهٔ خبر: 41023634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی در اردبیل :

نهاده های دامی، هدفمند توزیع می شوند/ ستاد تنظیم بازار تعیین کننده قیمت محصولات پروتئینی است

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور بیش از دوبرابر سرانه مصرف محصولات پروتئیتی در بازار موجود است، گفت: ستاد تنظیم بازار تعیین کننده قیمت نهایی محصولات پروتئینی و نهاده های دامی در کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم خاوازی  وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به چالش های ایجاد شده در بازار نهاده های دامی و هشدار تولیدکنندگان درباره تولید محصولات پروتئنینی اشاره کرد و گفت: امروز توسعه گلخانه ها یکی از مسائل مهم در مصرف آب و همچنین تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود که در این زمینه اقدامات خوبی در استان اردبیل انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تولید محصول گل رز به عنوان یکی از محصولات گلخانه ای در استان اردبیل آغاز شده است، گفت: با همکاری استانداری اردبیل 350 هکتار از گلخانه های استان تامین اعتبار شده تا مشکلات استان در این زمینه مرتفع شود.

خاوازی در ادامه سخنان خود به پروژه  پایاب سد گیوی  نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز 220 میلیارد تامین شده است تا هر دو  مجموعه به وضعیت اشتغال، تولید متراکم و صرفه جویی آب در استان اردبیل سرو و سامان دهند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت نهاده های دامی در کشور پرداخت و گفت: برای نهاده های دامی با همکاری بین  جهاد کشاورزی  و وزارت صمت  تمهیداتی اندیشیده شده  است  و اکنون نیز  محصولات کشاورزی  مانند جو، ذرت، گنجاله سویا و به اندازه کافی در بازار موجود بوده و  در بندر هم به بیش از 30هزار تن نهاده در حال بارگیری است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد ستاد تنظیم بازار نیز به خبرنگار سبلان ما  گفت:  با توجه به اینکه توزیع نهاده های دامی از طریق سامانه بازارگاه و بصورت هدفمند  انجام می شود ، این کار موجب کاهش مصرف شده است.

خاوازی با بیان اینکه نهادینه های دامی از طریق  کارخانجات خوراک دام، تولید کنندگان بزرگ،  اتحادیه ها و تشکل ها تامین می شود به نقش دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت در صدد است تا با کمترین میزان حضور، بیشترین نقش را بر عهده بخش خصوصی قرار دهد  تا با کنترل و تولید نهاده های دامی،  مواد مورد نیاز مرغداران و همچنین  کالای  مصرف کنندگان خوراک دام و شیر کشور تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد فروکاهش  التهاب قیمت مرغ در بازار نیز  با بیان اینکه سرانه تولید بیشتر مصرف است و مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است گفت:  تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص ستاد تنظیم بازار  واقع در  وزارت صمت است و جهاد کشاورزی تنها نقش همراهی را بر عهده دارد تا  قیمت مناسبی  برای هر دو قشر تولید کننده و مصرف کننده در نظر گرفته شود.

گفتگو: محمد مددی/ مهدی جدی

انتهای پیام/ ج

 

نظر شما