شناسهٔ خبر: 41017954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل طرح اشغال کرانه باختری را غیر‌قانونی خواند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از طرح اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، آن را غیر‌قانونی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «میچل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از تل‌آویو خواست طرح اشغال کرانه باختری را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، باچله ضمن غیر‌قانونی دانستن این طرح به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این اقدام می‌تواند به درگیری‌های مرگبار (در کرانه باختری) منجر شود.

وی در این بیانیه همچنین گفت: «من عمیقاً نگران هستم همزمان با احداث دیوارها، استقرار نیروهای امنیتی و نزدیک‌تر شدن دو جمعیت در مجاورت یکدیگر، حتی شکل کوچکی از الحاق (کرانه باختری) به افزایش خشونت و مرگ افراد منجر شود.»

«اورسولا ون‌درلین»، رئیس کمیسیون اروپا نیز در اظهاراتی تلویحاً از نشان دادن واکنش قاطع به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، عقب‌نشینی کرد.

این در حالی است که چندی پیش بیش از یک هزار قانونگذار اروپایی از ۲۶ کشور در نامه‌ای، که برای وزرای خارجه کشورهای خود ارسال کردند، ضمن مخالفت با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار واکنش مناسب دولت‌های خود به این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی شدند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بامداد امروز طی اظهاراتی در نشست ویدئوکنفرانسی سازمان «مسیحیان متحد برای اسرائیل» مدعی شد که اجرای طرح اشغال کرانه باختری نه تنها باعث تضعیف صلح در منطقه نخواهد شد بلکه آن را ارتقا داده و مقدمات رسیدن به توافق سازش را فراهم می‌کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/م

نظر شما