شناسهٔ خبر: 41007593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی نتانیاهو برای مذاکره با فلسطینی‌ها!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد طرح الحاق کرانه باختری، شرایط برای صلح و مقدمات برای توافق سازش را فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد طرح الحاق کرانه باختری نه تنها صلح در خاورمیانه را تضعیف نمی‌کند بلکه شرایط برای صلح و مقدمات برای توافق سازش را فراهم می‌کند.

نتانیاهو در جلسه ویدئو کنفرانس سازمان «مسیحیان متحد برای اسرائیل» با مطرح کردن این ادعا که آماده مذاکره با فلسطینی‌ها است، گفت: من فلسطینی‌ها را ترغیب می‌کنم فرصتی دیگر را از دست ندهند، قرن دیگر را با تلاش برای نابودی اسرائیل هدر ندهند. آن‌ها باید بنشینند و با حسن نیت مذاکره کنند. آن‌ها باید آماده مذاکره درباره مصالحه تاریخی باشند که می‌تواند به طور یکسان صلح را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها رقم بزند. اسرائیل برای چنین مذاکراتی آماده است. من آماده چنین مذاکراتی هستم.

نتانیاهو از فلسطینی‌ها خواست تا چشم انداز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای خاورمیانه در آغوش بکشند. وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌های عربی در منطقه امیدوارند که اسرائیل و فلسطینی‌ها وارد چنین مذاکراتی شوند، گفت: من در طول یک دهه گذشته سخت تلاش کردم تا روابط خود را با همسایگان عرب اسرائیل عمیق سازم. بسیاری از آن‌ها توافق نامه صلح رسمی با اسرائیل ندارند و با پیشروی اسرائیل، من به تلاش برای تقویت این روابط ادامه خواهم داد.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز دوشنبه برای مذاکره درباره آخرین روند طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی با اوی برکوویتز، فرستاده ویژه دونالد ترامپ دیدار کند.

طی دیدار‌های گذشته سفیر آمریکا و سران رژیم صهیونیستی گویا دو طرف بر سر چگونگی و زمان اجرای طرح الحاق کرانه باختری به توافق نرسیده‌اند.

طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی بخشی از طرح صلح منتسب به دونالد ترامپ معروف به معامله قرن است. در این طرح یک‌طرفه که کاملا به نفع صهیونیست‌ها است، همچنین قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی شناخته می‌شود.

علی‌رغم مخالفت‌های شدید توده‌های مقاومت و تشکیلات خود گردان فلسطین نسبت به عملیاتی شدن این طرح، کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده که طی چند روز آتی طرح الحاق را آغاز خواهد کرد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده که در صورت عملیاتی شدن طرح الحاق، دیگر هیچ یک از توافق‌های دوجانبه اعتباری نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما