شناسهٔ خبر: 41005003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گام‌به‌گام با پیاده‌راه‌سازی در پایتخت

تهران- ایرنا- مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهر تهران به اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی اشاره و اعلام کرد: در کنار اجرای این طرح به دنبال توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در پایتخت هستیم.

صاحب‌خبر -

«پیمان عباسی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه سوم توسعه شهر، استراتژی مشخصی جهت هدفمندکردن استفاده از اعتبارات در حوزه پیاده‌راه‌سازی وجود دارد.

وی ادامه داد: پیاده‌راه‌های پایتخت دارای کیفیت مورد انتظار نیست و این مسیرها براساس برنامه سوم توسعه شهر باید به حد مورد انتظار برسد تا سرویس مناسب به کلیه ذینفعان داده شود.

مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهر تهران تاکید کرد: اولویت ما این است که مسیر دوچرخه‌سواری به صورت پیوسته و مناسب در کنار پیاده‌راه‌ها ایجاد شود به گونه‌ای که جاذبه‌های گردشگری و مترو را پوشش دهد.

وی ادامه داد:‌ طرح ساخت‌ و بهسازی پیاده‌روهای پایتخت با این مشخصات عملیاتی شده و در حال حاضر نیز این طرح در ۱۱ منطقه شهر تهران در حال اجراست.

«عباسی» با بیان اینکه اجرای طرح در مرحله مناقصه قرار دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر از این پیاده‌راه‌ها در مناطق مختلف تهران اجرایی و همچنین کار طراحی در ۱۴۱ کیلومتر انجام شده است.

مناسب‌سازی ۵۰۰ کیلومتری مسیر پیاده

مدیرکل هماهنگی و فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهر تهران تاکید کرد: تا پایان سال جاری ۵۰۰ کیلومتر پیاده‌راه با این استراتژی در شهر تهران عملیاتی می‌شود و همچنین در کنار آن، مسیر دوچرخه‌سواری نیز احداث خواهد شد.

وی یکی از معضلات مسیرهای دوچرخه‌سواری در پایتخت را پیوسته نبودن این مسیرها اعلام کرد و افزود: در کنار مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه‌سواری مطابق سند دوچرخه‌سواری شهر تهران نیز از زیرساخت‌های مناسب برخوردار نیست که در این زمینه نیز اقدامات مناسبی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی در منطقه ۸ حدود ۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد اما این مسیرها پیوسته نیست و اتصال آنها در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در منطقه ۲۲ فقط دور دریاچه خلیج فارس و داخل پارک چیتگر مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی وجود دارد که تلاش می‌کنیم در این طرح این مسیرها را بهم متصل کنیم.

وی به طرح احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در منطقه ۵ تهران اشاره کرد و گفت:‌ این طرح از میدان شهر زیبا شروع می‌شود و به خیابان آیت‌الله کاشانی و در ادامه از فلکه دوم صادقیه به خیابان ستارخان می‌رسد و از آنجا نیز به سمت فلکه اول صادقیه و میدان توحید و در ادامه به سمت میدان هفتم تیر امتداد پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران اظهار داشت: تلاش داریم در سایر مناطق ۲۲گانه شهر تهران نیز پروژه‌های غربی به شرقی تعریف کنیم که با برنامه‌ریزی و شناسایی انجام شده است.

کلانشهر تهران با جمعیت حدود ۹ میلیون نفر ۱۲ هزار کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد و شهرداری تهران امسال تلاش می‌کند ۵۰۰ کیلومتر از این مسیرها را مناسب‌سازی و بهسازی کند.

نظر شما