شناسهٔ خبر: 40990709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فیلم‌سازان کشور ۶۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلم طلوع پارس ارسال کردند

گروه استان‌ها-هنرمندان فیلم‌ساز و مستندساز کشور ۶۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» در شیراز ارسال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، دبیرسومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» امروز در نشست خبری که در تالار ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس نخستین رویداد فرهنگی هنری کشور است که با توجه به شرایط کرونایی آن را به صورت دیجیتال و آنلاین برگزار کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

حمیدرضا عوض‌دخت بیان کرد: ثبت‌نام در سایت جشنواره از 26 اسفند 98 آغاز شد و فیلمسازان از 29 استان کشور آثار خود را از طریق سایت جشنواره ارسال کنند که در مجموع 600 اثر در بخش‌های مختلف دریافت شد.

دبیرسومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» با توجه به گستردگی برنامه‌های مختلف جشنواره در فضای دیجیتال و در بستر سایت اینترنتی و با توجه به امتحانات دانشگاه‌ها و در خواست تعدادی از هنرمندان جوان تصمیم بر آن شد که بخش کارگاه‌های آ موزشی و نشست‌های تخصصی جشنواره در فصل تابستان اجرا و اختتامیه هر بخش از جشنواره نیز به صورت مجزا برگزار شود.

عوض‌دخت با اشاره به جزییات آثار دریافت شده توسط دبیرخانه سومین جشنواره ملی کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس بیان کرد: بیشترین شرکت کنندگان در بخش آزاد بوده که 50 درصد آثار دریافتی را شامل می‌شود.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس»  با اشاره به اینکه قالب‌های ارسالی شامل فیلم کوتاه داستانی،مستند،انیمیشن،فیلمنامه و فیلم تجربی بوده است به اهداف مهم جشنواره اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم آن می‌توان به توجه به مقوله فیلم کوتاه به عنوان یک جایگاه موجز، خلاقانه و تجربه‌گرا، همراه کردن و تشویق هنرمندان حرفه‌ای و مستعد جهت تولید آثار فاخر هنری، شناسایی و توانمند سازی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنر، گسترش دانش فیلم‌سازی و بروزرسانی استعدادهای هنری و  فراهم آوردن شرایط توجه آحاد جامعه به اهمیت و ضرورت میراث فرهنگی معنوی اشاره کرد.

عوض‌دخت در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کارگاه‌های تخصصی جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» اشاره و تصریح کرد: این کارگاه‌ها در دو بخش مقدماتی و پیشرفته در رشته‌های بازیگری، فیلمسازی، فیلمنامه‌نویسی، فیلمسازی مستند و از ایده تا تولید فیلم کوتاه برنامه‌ریزی شده‌ است.

این فعال عرصه فرهنگی و هنری افزود: کارگاه آموزشی کارگردانی توسط بهروز افخمی، کارگاه آموزشی فیلنامه نویسی توسط فرهاد توحیدی،  کارگاه آموزشی بازیگری توسط مهتاب نصیر پور و کارگاه  فیلم کوتاه از ایده تا تولید توسط مسعود احمدی برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت در خانه ماندن، همه فرآیندها و مراحل این رویداد فرهنگی به صورت دیجیتال و در بستر سایت جشنواره انجام شده و شرکت در کارگاه‌های آموزشی نیز برای علاقه مندان به طور کامل رایگان است.

عوض‌دخت افزود: یکی از اهداف این رویداد هنری گسترش دانش فیلم سازی، بروزرسانی استعدادهای هنری و فراهم کردن فرصتی برای انتقال تجربیات اساتید است.

وی همچنین به شاخصه‌های اصلی جشنواره سوم فیلم کوتاه طلوع پارس اشاره و از مهم‌ترین آن را برگزاری نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی ناملموس با حضور فعالان فرهنگی، گردشگری و اساتید دانشگاه در فضای مجازی و سایت جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره با حضوراساتید مطرح سینمای کشور، برگزاری کارگاه انتقال تجربه فیلمسازان جوان موفق و همچنین برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره طلوع پارس عنوان کرد.

عوض دخت همچنین گریزی به جشنواره دوم طلوع زد و بیان کرد: در این جشنواره پارسال 19 استان شرکت کردند که امسال به 29 استان رسیده و تعداد آثار دریافتی دوبرابر شده است.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» افزود: مهلت آثار تمام شده اما از هفته آینده سایت ثبت نامی به مدت چهار تا هفت روز باز می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند آثار خود را با بهترین کیفیت بارگذاری کنند.

عوض‌دخت گفت: این جشنواره به صورت مستقل برگزار می‌شود و در بخش‌هایی از جمله نوجوان اداره کل آموزش و پرورش آن را همراهی می‌کند.

وی گفت: اهمیت توجه به هنرمندان جوان و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری جشنواره‌های مختلف از موضوع های مهمی است که درخواست داریم همواره مورد توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان با مراجعه به سایت www.toloofilm.com و www.rasanama.com  می‌توانند در جریان آخرین جزییات برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» قرار گیرند.

انتهای پیام/423/ش

نظر شما