شناسهٔ خبر: 40980966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

اوحدی: ترور شهید بهشتی در اتاق فکر آمریکایی طراحی و توسط منافقین انجام شد

تسنیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی «تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی» گفت: ترور شهید بهشتی نه تنها کورکورانه نبود بلکه در اتاق فکر آمریکایی طراحی و به دست منافقین انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، کنگره ملی «تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی» عصر دیروز با حضور سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از جانبازان برگزار شد. در این دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در ارتباطی تصویری با این کنگره صحبت کرد. 

سعید اوحدی در این مراسم گفت: برای پاسخ به این سوال که چرا در سال 1363 آمریکا دست به چنین جنایت فجیعی زده است، لازم است کمی به عقب برگردیم و مروری بر شرایط قبل از انقلاب داشته باشیم. بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به این جمع‌بندی رسید که باید سازمانی را ایجاد کند که از جنگ‌های بین‌المللی جلوگیری کند و بر همین اساس سازمان ملل شکل گرفت. در آن زمان دنیا به دو قطب تقسیم شده بود که پرچمدار یکی از این قطب‌ها آمریکا بود و منطقه خاورمیانه را در دست داشت. با این تقسیم‌بندی آمریکا همه امکانات را برای غارت ثروت‌های کشورهای دنیا  در اختیار گرفت. در سال 1967 فلسطین اشغال شد و رژیم صهونیستی در یکی از نقاط تاریک سابقه سازمان ملل به تصویب رسید و اسرائیل غاصب حکومتش را در کشور مسلمان فلسطین بنانهاد. 

وی افزود: آمریکا در خاورمیانه تجاوز وحشیانه خود توسط ژاندارم منطقه یعنی رژیم پهلوی را به جایی رساند که بهترین یاران امام خمینی (ره) قبل از انقلاب به شهادت رسیدند. آنان به زعم خودشان فکر می‌کردند که با این کارها می‌توانند جهان دوقطبی را تک قطبی کنند اما این جزیره ثبات با رهبری امام تبدیل به اقیانوسی از امواج سهمگین شد که منابع آمریکا و اسرائیل را هدف گرفت و جنایات آمریکا علیه کشورمان از همین‌جا آغاز شد. ترور شهید بهشتی اصلا کورکورانه نبود و در اتاق فکر آمریکایی طراحی و به دست منافقین انجام شد. آنان فهمیده بودند که این انقلاب، استقلالی است که فریاد امام و یارانش را برای تمام مستضعفان دنیا به همراه دارد. بنابراین جنگ را به ما تحمیل کردند و آن را تبدیل به آزمایشگاهی برای پیچیده‌ترین سلاح‌هایی که غرب در اختیار صدام می‌گذاشت کردند. یادمان نرود روزی را که 26 کشور آمدند و با همه امکانات خود پشت صدام ایستادند. 

اوحدی تاکید کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی که نقطه عطفی در بن‌بست تفکر لیبرال دموکراسی از منظر غربی بود دشمن روش‌های خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تغییر داد. بعد از عدم کفایت بنی‌صدر و عزل او در 31 خردادماه غرب فهمید که به بن‌بست رسیده و 7 تیرماه همان سال آن فاجعه را در دفتر حزب جمهوری اسلامی رقم زد. بنابراین می‌خواهم بگویم که این مسیر یک برنامه هدایت شده برای تسلیم مردم ایران بود. کشور در حال جنگ بود، شهرها اشغال شده بود و چنین اتفاقاتی در داخل رخ می‌داد اما کشور با عزت‌مندی از همه اینها رد شد. در ماه‌های بعدی جنگ جلو می‌رفت و به برکت امام خمینی، مقام معظم رهبری که در آن زمان فرماندهی جنگ را برعهده داشتند و یارانشان در سال 1361 به نقطه صفر مرزی رسیدیم. برهمین اساس از سال 1363 استراتژی صدام عوض شد چرا که فهمید  مرد میدان در برابر رزمنده‌های ما نیست. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با این تغییر استراتژی، پشت پرده کریهی فاش  شد و آن هم این بود که دست به سلاح شیمیایی زدند. از سال 1363 تا پایان جنگ 1800 تن انواع بمب شیمیایی را روی سر مردم غیرنظامی ریختند و در فاجعه سردشت بیش از 120 شهید، 1800 جانباز شیمیایی و 4500 مصدوم شیمیایی داشتیم. امروز بیش از 67 هزار جانباز شیمیایی داریم که بیش از 2 هزارتای آنان در شریاط بسیار سختی هستند. در چنین شرایطی، آمریکا و غرب از ورود داروهایی که برای این جانبازان به دنبالش هستیم جلوگیری می‌کند. حتی در ماجرای کرونا هم دیدید که آنان ما را از ساده‌ترین اقلام بهداشتی محروم کردند.

وی افزود: با این حال امروز اعلام می‌کنیم که به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی به چنان اقتداری دست یافته است که پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی که قصد تجاوز از مرزهای کشورمان را داشت با سامانه سوم خرداد که کاملا بومی و داخلی است مورد هدف قرار می‌دهد. امروز اعلام می‌کنیم که به برکت خون شهدا حتی خیال تجاوز به ایران به ذهن‌شان خطور پیدا نمی‌کند. 

در بخش دیگری از این مراسم، پیام همدردی فرناندوس آریاس دبیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از لاهه هلند به مردم و قربانیان سردشت پخش شد و حجت‌الاسلام و المسلمین کاویانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران صحبت کرد. 

در پایان این مراسم از چندتن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد: 

کبری یاوری، همسر شهید شهسواری

فاطمه شکاری، همسر شهید متولیان 

ویان توحیدی

عبدالخالق یگانه

عبدالرحیم رشیدزاده

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما