شناسهٔ خبر: 40975913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۵ کشته و مجروح بر اثر گازگرفتگی حین حفر چاه در حومه مشهد

معاون عملیات آتش نشانی مشهد خبر داد: پنج نفر که برای مصارف کشاورزی در حال حفاری چاه در روستای چلقی، از توابع بخش رضویه در حومه مشهد بودند، دچار گازگرفتگی شده که ۴ نفر آن‌ها فوت و یک نفر دیگر با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، محمدجواد سبحانی گفت: این حادثه غروب امروز شنبه ۷ تیرماه ۹۹ از طریق تماس مردمی به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله گروه نجات ایستگاه‌های ۶و ۴۹ را به محل حادثه در فاصله ۲۵ کیلومتری مشهد اعزام کرد.

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد افزود: با حضور نجاتگران آتش‌نشانی در محل مشخص شد، یکی از جانباختگان در حین حفاری چاه برای مصارف کشاورزی در درون چاه دچار گاز گرفتگی می‌شود که به‌دنبال این اتفاق ۴ نفر دیگر که در محل حضور داشتند، بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و عدم رعایت نکات ایمنی، برای نجات این فرد وارد چاه می‌شوند که همگی این ۵ نفر دچار گازگرفتگی و مسمومیت شدید شده که ۴ نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز با مسمومیت شدید و وضعیت جسمانی نامساعد در بیمارستان بستری شد.

وی خاطرنشان کرد: همه این افراد بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن داشته‌اند و ۳ نفر آن‌ها با یکدیگر برادر و ۲ نفر دیگر برادرزاده بوده‌اند که این حادثه غم‌انگیز برای آن‌ها رقم خورده است.

گفتنی است؛ علت دقیق این حادثه توسط عوامل انتظامی در دست بررسی است و آتش‌نشانان پس از پایان ماموریت به ایستگاه‌های خود در شهر مشهد مراجعت کردند.

انتهای پیام/ 70051

نظر شما