شناسهٔ خبر: 40964105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت‌الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

دادگاه طبری نشان داد قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی مصمم است

آیت الله مجتهدشبستری مبارزه با جرایم اقتصادی را بزرگ‌ترین خدمت قوه قضائیه به مردم دانست و گفت: دادگاه طبری نشان داد قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی مصمم است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه هفتم تیر و سالگرد شهادت 72 تن از یاران انقلاب و در رأس آن‌ها شهید آیت‌الله بهشتی، گفت: شهدای هفتم تیر به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

وی افزود: ملت ایران همواره این روز را گرامی می‌دارد، از دست دادن جمعی از صلحا، کارگزاران کشور، بسیاری از نمایندگان مجلس، تعدادی از دولتمردان و افراد عالی قضایی در این حادثه گرچه برای کشور ایران ضایعه‌ای بزرگ و خسارتی جبران‌ناپذیر بود، اما از طرف دیگر شهادت این عزیزان ماهیت منافقین را برای مردم مشخص کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: ابراز احساسات و تشییع‌جنازه گسترده‌ای که مردم در عزای شهدای هفتم تیر انجام دادند سبب تجدید حیات انقلاب شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به کلام امام راحل، اظهار داشت: ایشان تعبیر یک ملت را برای شهید بهشتی به کاربردند و فرمودند شهید بهشتی برای امت اسلام یک ملت بود؛ این تعبیر در قرآن کریم درباره حضرت ابراهیم(ع) بیان‌شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: چنین تعبیر بلندی زمانی به کار می‌رود که سعه وجودی و شخصیت فرد بسیار گسترده و ذات الابعاد بوده و منافع او به‌صورت فوق‌العاده به جامعه رسیده باشد، مرحوم دکتر بهشتی نیز چنین شخصیتی داشت.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با بیان اینکه شهید بهشتی یک اندیشمند حقیقی بود، عنوان کرد: او چندین سال قبل از انقلاب در مرکز اسلامی هامبورگ در اروپا فعالیت می کرد و خدمات فراوانی در معرفی اسلام به کشورهای اروپایی انجام داد و در این حوزه بسیار تأثیرگذار بود.

وی افزود: شهید بهشتی در سال‌های قبل از انقلاب و در زمان حضور خود در ایران در کنار شهید مطهری، شهید مفتح و سایر بزرگان به فعالیت‌های انقلابی اشتغال داشته و در پیروزی انقلاب نقش‌آفرینی کرد، بعد از پیروزی انقلاب نیز عضو شورای عالی انقلاب بود و در تصویب قانون اساسی نقش مؤثری ایفا کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: قانون اساسی ارزشمند، محکم و متقنی که ما امروز داریم، مرهون زحمات اندیشمندانی چون شهید بهشتی است، لایحه قصاص نیز توسط این شهید تصویب‌شده است، وی همچنین خدمات بسیاری در قوه قضائیه و در زمان ریاست خود در دیوان عالی کشور انجام داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هفته اول تیرماه به احترام این شهید بزرگوار با عنوان هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: امیدوار هستیم با حضور آیت‌الله رئیسی، قوه قضائیه فعالیت بیشتری داشته باشد و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه دهد.

وی افزود: امروز شاهد برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و متخلفین هستیم، حتی آن‌هایی که قبلاً در قوه قضائیه دارای منصب بودند اما پرونده خوبی ندارند و مرتکب خلاف‌هایی شدند نیز مورد محاکمه و بررسی قرار می‌گیرند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مفسدین اقتصادی و تمام متخلفین برخورد جدی صورت بگیرد و ان‌شاءالله پرونده‌های انباشته فراوانی که وجود دارد روزبه‌روز کمتر و خیلی زود حل‌وفصل شود./813/ت302/ب1

نظر شما