شناسهٔ خبر: 40928520 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم شفاف‌سازی اطلاعات در صنوف سینمایی (۱۹)؛

سایت انجمن بازیگران و بدلکاران راه‌اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما از راه‌اندازی سایت اختصاصی این انجمن و نیز عضویت جوانان در این انجمن خبر داد. 

صاحب‌خبر -

خانه سینما دارای ۳۲ صنف است که تنها ۱۰ صنف آن سایت و اطلاعات منتشر شده دارند. این صنوف عبارتند از: برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و دورانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است. در راستای این مساله و اهمیت و لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی با مجید علیزاده، رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما به گفت‌وگو نشستیم.

علیزاده در این باره به ایرنا گفت: لازم است از منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما تشکر کنم؛ از زمانی که او به خانه سینما آمده است همه امور شفاف است. همچنین از همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما و فاطمه معتمد آریا رییس انجمن بازیگران این خانه تشکر و قدرانی می‌کنم چرا که بسیار خوب به صنوف رسیدگی می کنند. 

رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما درباره این انجمن، اظهار داشت: احتمالا در یک ماه آینده سایت اختصاصی مربوط به انجمن راه اندازی می شود اما مشخص نیست که اساسنامه، آیین نامه عضویت و اسکن صورت جلسه آخرین انتخابات را روی سایت قرار بدهیم یا نه. البته در حال حاضر اسامی اعضا و اساسنامه روی سایت خانه سینما بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: اساسنامه انجمن ما زیرنظر قوه قضاییه، وزارت کار، وزارت ارشاد و خانه سینما مهر شده است. در حقیقت ما اولین صنفی هستیم که پس از ۳ سال دوندگی و تغییرات و تحولات مجوز گرفتیم.

رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما با اشاره به اینکه این انجمن در گذشته ۳۸۰ عضو داشته است، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ نفر عضو حرفه‌ای هستند که تعدادی از آن‌ها جوان و مابقی از افراد حرفه‌ای و قدیمی هستند. اما مشخص نیست که اطلاعات اعضا شامل سال عضویت، نوع عضویت و آخرین فعالیت حرفه‌ای آن‌ها روی سایت بارگذاری می شود یا نه. 

به گفته وی، در یک تا دو سال اخیر حدود ۱۶ نفر به عضویت انجمن درآمده اند. 
 
علیزاده با اشاره به اینکه این انجمن محدودیتی به لحاظ زمان و تعداد برای پذیرفتن عضو جدید ندارد، افزود: کسانی که متقاضی حضور در این انجمن هستند باید در ۳ فیلم سینمایی و دو سکانس در  هر کدام از فیلم‌ها بازی کرده باشند. همچنین محدودیتی به لحاظ مدرک تحصیلی در نظر گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به جوان‌گرایی که در حال حاضر به آن عمل می‌کنیم افراد بالای ۴۰ سال را برای عضویت نمی‌پذیریم مگر آنکه افراد شاخص، چهره و مطرحی باشند که چشم بسته می‌پذیریم.

وی در پایان همچنین عنوان کرد که فیلم متقاضیان عضویت توسط فرد متخصص بازبینی می‌شود و بعد از تبادل نظر با افراد مسئول، آنها به عضویت انجمن درمی‌آید.

نظر شما