شناسهٔ خبر: 40898719 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخـــــــبار

صاحب‌خبر -


افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران در روز جهانی المپیک

مراسم روز المپیک دیروز در ساختمان کمیته ملی المپیک با حضور مقامات ورزشی و سیاسی برگزار شد. پیروز حناچی، شهردار تهران در راستای سه‌شنبه‌های بدون خودرو با دوچرخه در این مراسم حاضر شد و تالار مشاهیر ورزش ایران را افتتاح کرد. همچنین از تندیس ۶ ورزشکار المپیک و پارالمپیک (محمود ملاقاسمی، علی میرزایی، محمد مهدی یعقوبی، امامعلی حبیبی، محمدابراهیم سیف‌پور و زنده یاد سیامند رحمان) رونمایی شد. در ابتدا کلیپی از زنده یاد سیامند رحمان قهرمان سابق پارالمپیک پخش شد و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک اظهارداشت:«هدف‌مان از افتتاح این موزه این است که به آیندگان بگوییم که در گذشته‌های شما شخصیت‌هایی بودند که کام مردم را شیرین کردند. از این به بعد ماهانه 5 تندیس از قهرمانان المپیک و یک تندیس از پارالمپیک رونمایی خواهد شد و تا فروردین 1400 این پروژه تکمیل می‌شود.» همچنین پیروز حناچی، شهردار تهران گفت:«قرار است سند دو ورزشگاه (شهید کاظمی و امام رضا(ع)) به‌نام پرسپولیس و استقلال منتقل شود.» مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز بیان داشت:«بحث مکان جدید موزه ملی از دو سال قبل در هیأت امنا آغاز شده است و بنا داریم در سال ۹۹ با تأمین منابع کارهای اجرایی آغاز شود و امیدوارم شهرداری در این بخش هم کمک کند تا بنایی فاخر و در‌ شأن ورزش به‌صورت دائم داشته باشیم.‌»

کفاشیان: پول موجود است، بگویند به چه کسی بدهم

‌علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال روز گذشته در ساختمان فدراسیون فوتبال حاضر شد و در جمع خبرنگاران درباره حواشی مربوط به بازگشتش به این فدراسیون صحبت کرد. او درباره اظهارات قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس مبنی بر اینکه در صورت بازگشت کفاشیان، وزیر ورزش استیضاح می‌شود، اظهار کرد: «من به قانون احترام می‌گذارم. همان زمان که قانون بازنشستگان تصویب شد هیچ امضای تعهد‌آوری از طرف خودم انجام ندادم و از فوتسال بیرون آمدم. ظاهراً برای اعضای هیأت رئیسه این موضوع شغل محسوب نمی‌شود. بنده الان ۶۵ سال دارم و نمی‌توانم در دور بعد نامزد شوم. بنده که از دور قبل حضور داشتم و بقیه هم شرایطی مانند من دارند. الان بحث بازنشستگی من مطرح است. قانون مهم‌تر از فدراسیون است.» کفاشیان  در واکنش به اینکه برخی از فوتبالی‌ها مانند دادکان، مصطفوی و درودگر می‌گویند او باید مبلغ گم شده مربوط به حق پخش تلویزیونی بازی‌های تیم ملی را بازگرداند و سپس به فدراسیون برگردد، گفت: «پول موجود است. باید به چه کسی پرداخت کنم؟ بارها توضیح دادم که پولی پرداخت نشد اما الان می‌گویم که اعلام کنند تا من پول را بدهم.»

مهدی: در اهواز روند ابتلا به کرونا نزولی شده است

سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره وضعیت اهواز در آستانه بازی فولاد و استقلال گفت:«ستاد ملی کرونا شهرهایی که اجازه مسابقات فوتبال را دارند را اعلام کرده است. خبر خوشحال‌کننده این است که در اهواز سیر نزولی کرونا داشتیم. به‌طور کلی صرفنظر اینکه وضعیت قرمز یا زرد باشد، در جاهایی که اجازه فعالیت فوتبال داده شده برگزاری مسابقات هم بلامانع است. سعی می‌کنیم به محض اینکه شرایط مفیدی ایجاد بشود برای میزبانی آن را به روز‌رسانی کنیم. هرچه بتوانیم پوئن‌های بیشتری بگیریم می‌توانیم اعمال کنیم تا شاهد حضور خبرنگاران باشیم.‌‌»

نظر شما