شناسهٔ خبر: 40888544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا متعلق به ایران است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با موادمخدر کاملا مشخص است و براساس آمار سازمان ملل ۹۰ درصد کشفیات تریاک دنیا مربوط به ایران است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار مومنی امروز در جلسه‌ای به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر برگزار شد، افزود: ما تولیدکننده نیستیم و تنها معبر عبور این مواد هستیم و براساس آمار‌ها ۴۶ درصد مرفین جهان و ۲۰ درصد هرویین را جمهوری اسلامی کشف کرده است و دلیل آن مربوط به آموزه‌های دینی و قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است که نجات جامعه و بشریت را در دستور کار دارد.

وی گفت: امروز در سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر به صورت نمادین بخشی از موادمخدر کشف شده را امحا خواهیم کردیم.

سردار مومنی افزود: تقدیم حدود ۴۰ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز نشان از عزم جمهوری اسلامی ایران در مقابله با موادمخدر است و در سال ۹۸ بالاترین کشفیات از آن جمهوری اسلامی ایران بود که در این زمینه ۷ شهید را تقدیم کردیم.

وی گفت: یکی از دلایل موفقیت‌های بزرگ در مقابله با موادمخدر فعالیت ستاد مبارزه با موادمخدر به عنوان یک نهاد سیاست گذار، برنامه ریز و ناظر است که ریاست آن با رئیس جمهور است و ده‌ها سازمان و نهاد اعضای این ستاد هستند و نتیجه این هماهنگی‌ها و اقدامات حفظ سلامت جامعه و بشریت است.

سردار مومنی گفت: کشف بیش از ۹۵۰ تن موادمخدر و مصادره اموال قاچاقچیان از جمله موفقیت‌های جمهوری اسلامی است و قاچاقچیان به آخرین تجهیزات پیشرفته مجهز هستند و ما نیز باید مجهز و بروز باشیم، اما متاسفانه تحریم‌های ظالمانه در این زمینه مشکل ایجاد کرده است.

وی افزود: در حوزه درمان حدود یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش وزارت بهداشت و بهزیستی هستند.

سردار مومنی گفت: یک آمار نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران چه زحماتی را برای درمان کشیده است در حالی که سالانه بیش از ۷۰ هزار نفر در امریکا به دلیل سوء مصرف موادمخدر فوت می‌کنند، اما این آمار در جمهوری اسلامی حدود چهار هزار نفر است گرچه یک نفر هم زیاد است.

وی افزود: حدود ۹ هزار درمانگاه برای ترک اعتیاد و درمان وجود دارد.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: ما در چهل سال گذشته تلاش‌های زیادی را در مقابله با موادمخدر انجام دادیم، اما باید در زمینه پیشگیری هم فعالیت کنیم تا جوانان به سمت موادمخدر نروند.

سردار مومنی گفت: با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که حدود ۲۰ هزار مدرسه برای آموزش و پیشگیری از مصرف موادمخدر هدف گذاری شد، اما تاکنون ۱۲ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است و بقیه به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد.

وی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی ۳ هزار سازمان مردم نهاد درحال فعالیت هستند، اما این آمادگی وجود دارد که مشارکت مردمی در این زمینه افزایش پیدا کند.

سردار مومنی گفت: امسال هم به طور نمادین در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان غربی حدود ۹۰ تن موادمخدر غیردارویی به آتش کشیده خواهد شد.
 
<div id="video-display-embed-code_295594" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796926/295594?width=400&height=300"></script></div>
 
 
سردار مومنی تصریح کرد: ایران این امنیت را برای تمام دنیا تامین می کند و دنیا نیز به این مسئله اذعان دارد.
 
<div id="video-display-embed-code_295597" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796926/295597?width=400&height=300"></script></div>

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدرافزود: بدون تلاش های ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر، معلوم نبود چه بلایی بر سر جوانان دنیا می‌آمد.
 
<div id="video-display-embed-code_295595" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796926/295595?width=400&height=300"></script></div>
در این جلسه مسئولان و نمایندگانی از پلیس، دستگاه قضایی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، گمرک و همچنین فدلوف نماینده دفتر مقابله با جرم سازمان ملل حضور داشت و تصاویر امحای موادمخدر به صورت ویدئوکنفرانس با دیگر استان‌ها پخش شد.

نظر شما