شناسهٔ خبر: 40876249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

صبحانه ورزشی 1399/4/3؛ مهم‌ترین اخبار روز گذشته/ شکایت پرسپولیس از زنوزی

رضا حسین زاده

کاسه صبر پرسپولیس لبریز شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در بخش صبحانه ورزشی، نگاهی داریم به مهم‌ترین اخباری که در روز گذشته منتشر شد.

صبحانه ورزشی 99/4/3؛ مهم‌ترین اخبار روزهای گذشته

پرسپولیس بالاخره از محمد رضا زنوزی شکایت کرد

مسئله برگزاری رقابت های لیگ برتر در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری بازی ها وارد فاز پیچیده تری شد و در این میان محمد رضا زنوزی به عنوان مالک باشگاه تراکتور به عنوان پرچمدار مبارزه با برگزاری رقابت های لیگ برتر با مصاحبه های مختلف خود سعی در زیر سوال بردن سیستم اجرایی فوتبال ایران داشت.

زنوزی در مصاحبه های اخیر خود درباره وزیر ورزش و جوانان و علاقه وی به قهرمانی یک تیم خاص به اظهارنظر کرده بود و همین موضوع نیز باعث شد تا پرسپولیسی ها نسبت به اظهارات وی واکنش نشان دادند. خواجه وند، مدیر حقوقی پرسپولیسی ها پس از خروج از این باشگاه، عصر امروز روبروی خبرنگاران ایستاد و به سوالات آنها پاسخ داد. سوالاتی که غالبا درباره برخورد باشگاه با مالک تراکتوری ها بود.

او درباره حرف های زنوزی گفت: مصاحبه‌ای از طرف مالک یک باشگاه انجام شده و مسائلی مطرح شده که بخشی از آن اتهام‌زنی به ارکان فدراسیون فوتبال از جمله سازمان لیگ و مجریان فوتبال کشور بوده و حتما از مصادیق نشر اکاذیب است. قسمتی از این توهین و افتراها هم به باشگاه پرسپولیس برمی‌گشت که باشگاه حق و تکلیف قانونی خود می‌داند که به این موضوع ورود کرده و حقوق خود را پیگیری کند.

هرچند خواجه وند نامی از محمدرضا زنوزی، مالک تراکتوری ها به زبان نیاورد اما با کدهای که وی می داد کاملا مشخص بود که او از محمدرضا زنوزی مالک دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی صحبت می کند. به گفته او  شکایتی از آن شخص تنظیم و ثبت شده که انتظار داریم به بهترین شکل ممکن به آن رسیدگی شود تا حداقل دوباره شاهد تکرار این موارد نباشیم. 

مالک تراکتوری ها در مصاحبه های اخیر خود گفته بود: پیشنهاد می‌کنم نام ۱۵ تیم را به تیم قرمز رنگ تغییر داده و بین استان‌ها تقسیم کرده و لیگ برتر برای آنان برگزار کنند و برای ما نیز لیگ جداگانه تدارک ببینند و یا اینکه اسم ۱۵ تیم را به تیم قرمز پوش فلان تغییر داده و لیگ را شروع کنند.

البته وی پیش از این تندتر هم صحبت کرده بود و درباره پرسپولیسی ها گفته بود: سه قهرمانی پرسپولیس برای شما کافی نبود؟ چقدر باید بازی ها را برای پرسپولیس در بیاورند؟ بروند مرا محروم کنند ولی تا کی؟  بازی این تیم مقابل نساجی را ببینید که در چه زمانی به گل رسیده اند؟ بروید ببینید کدام داورهای خاص را برای بازی های این تیم انتخاب می کنند. چرا باید اینها کاری کنند تا داورهای ما از این تیم ها و هواداران این تیم ها بترسند.

آریا برتر تصمیم به اقاله قرارداد با استقلال گرفت؛ صلح برای آرامش هواداران

در یک ماه گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدید مطرح شد، به طوری که شرکت آریا برتر به عنوان کارگزار قبلی به دلیل نقص قرارداد و دفاع از حقوق خود، مجبور به شکایت شد. با توجه به مسائل بوجود آمده، این شرکت تصمیم به اقاله قرارداد گرفت.

وکلای فدراسیون فوتبال از پرونده مارک ویلموتس استعفا کردند

جزییات قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس، اعتراض چهره های سیاسی و ورزشی را در پی داشت. در تازه ترین خبر، وکلای فدراسیون فوتبال از پرونده مارک ویلموتس، استعفا کردند.

رضا شاه ‌منصوری و علی ملیح‌ زاده، وکلای فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس ضمن استعفا از وکالت این پرونده، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

تیم حقوقی مستقر در پرونده ویلموتس، مراتب ذیل را جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند:

1- این تیم حقوقی به مجرد دریافت شکایت ویلموتس و متعاقب عدم پذیرش این پرونده توسط سایرین، به سبب حساسیت و پیچیدگی‌های پرونده و هرگونه عواقب احتمالی به جهت حفظ و دفاع از منافع ملی بدون انعقاد قرارداد مالی و دریافت دستمزد از فدراسیون فوتبال از اوایل اسفند ماه، در سکوت خبری و بی‌حاشیه کار خود را آغاز و به صورت مستمر و مؤثر ادامه داد. این در شرایطی بود که سابق بر این، پرونده‌های مشابه توسط وکلای خارجی پیوسته با شکست روبه‌رو بوده است و نظر به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از جوانان متخصص، حضور و کمک در این پرونده را تکلیف شرعی و میهنی خویش دانسته و فارغ از هر هیاهویی، شبانه روز با امید پیروزی به این پرونده پرداخت.

2- متأسفانه با گذشت قریب به چندین ماه از این فرایند، افرادی در حفظ شأنیت این گروه به طرق مختلف غفلت نموده و با ایجاد دست‌انداز و طرح موضوعاتی، روز به روز به بی‌مهری خویش ادامه دادند. لیکن رفتارهای غرض‌ورزانه برخی، افتخار همکاری با فدراسیون فوتبال را با سختی همراه ساخته است.

3- در کنار پرونده ویلموتس، خدمات حقوقی شایان دیگری توسط این گروه برای فدراسیون ارائه شده است که موجب کسب درآمد ارزی قابل توجه برای فدراسیون خواهد شد. منابعی که امکان هدر رفت آن وجود داشت. این تیم حقوقی افتخار داشته است که اسباب دریافت آن را فراهم نماید، اما اراده‌ای برای تنظیم قرارداد با اینجانبان، علی‌رغم پیشرفت کار و تلاش صادقانه وجود ندارد.

4- در پایان مراتب تشکر و قدردانی خویش را از اصحاب رسانه، خانواده بزرگ فوتبال به واسطه حمایت همه‌جانبه به عرض می‌رساند و مایل است به استحضار برساند علی‌رغم پیچیدگی پرونده ویلموتس، به دلایلی که بر همگان آشکار است، اعلام می‌نماید مسئولیت این پرونده حقوقی را تماماً پذیرفته و هرگونه دادنامه ارسالی توسط ارکان قضایی فیفا حاصل اقدامات این تیم حقوقی است و به یاری پروردگار، به موفقیت  این پرونده تاریخی بسیار امیدوار است.

آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال اروپا؛ 22 ژوئن 2020

جیدون سانچو، وینگر جوان دورتموند امیدوار است به زودی پیشنهادی رسمی از سوی منچستریونایتد دریافت کند تا در همین تابستان، راهی این باشگاه شود. (کیکر)

دورتموند برای امضای قراردادی چهار ساله با توماس مونیه، مدافع راست بلژیکی پاری سن ژرمن به توافق کامل رسید. قرارداد مونیه 28 ساله، هفته آینده با پاری سن ژرمن به پایان می رسد و این مدافع بلژیکی به صورت آزاد به دورتموند می پیوندد. (بیلد)

مارتین استکلنبرگ، دروازه بان 36 ساله هلندی اورتون تا پایان فصل 20-2019 لیگ برتر در این تیم می ماند و سپس راهی آژاکس خواهد شد. مارتین استکلنبرگ محصول آکادمی آژاکس است. (وب سایت آژاکس)

اولتیماتوم به دخیا؛ منچستریونایتد قصد دارد دین هندرسون، دروازه بان خود که به طور قرضی برای شفیلدیونایتد بازی می کند را به اولدترافورد بازگرداند اما پیش از قطعی شدن بازگشت هندرسون، منچستریونایتد به داوید دخیا فرصت می دهد تا خودش را ثابت کند. در غیر این صورت، انتظار می رود هندرسون دروازه بان اول شیاطین سرخ شود. (تلگراف)

قرارداد ماریو پاشالیچ، هافبک کروات با آتالانتا دائمی شد. آتالانتا با پرداخت 15 میلیون یورو به چلسی، بند خرید پاشالیچ را فعال کرد. (وب سایت آتالانتا)

قرارداد یان فرتونگن و میشل فرم تا پایان فصل 20-2019 لیگ برتر با باشگاه تاتنهام تمدید شد. (وب سایت تاتنهام)

جوزپه ماروتا ابراز امیدواری کرد لائوتارو مارتینز در اینتر بماند زیرا این بازیکن هنوز درخواست جدایی از باشگاه را نداده است. 

دنی سبایوس به رئال مادرید باز می گردد. پس از پایان قرارداد قرضی دنی سبایوس با آرسنال، این هافبک اسپانیایی به رئال مادرید باز می گردد و قراردادش با آرسنال تمدید نخواهد شد. (مارکا)

با مصدومیت شدید برند لنو، آرسنال به دنبال جذب یک دروازه بان به عنوان جانشین موقت لنو است. گفته می شود آرسنال گزینه جذب جو هارت را بررسی می کند. جو هارت، دروازه بان سابق تیم ملی انگلیس که در برنلی نیمکت نشین و بعضا سکو نشین بود، از 30 ژوئن بازیکن آزاد است. (دیلی میل)

فوتبال در اروپا

لالیگا:

لگانس 0-0 گرانادا

ویارئال 2-2 سویا

لیگ برتر:

منچستر سیتی 5-0 برنلی

سری آ:

اینتر 2-1 سمپدوریا

فیورنتینا 1-1 برشا

لچه 1-4 میلان

بولونیا 0-2 یوونتوس

نظر شما