شناسهٔ خبر: 40796705 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

43.6 درصد تهرانی‌ها مستاجر هستند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال 95، 18 میلیون و 100 هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 6 میلیون و 600 هزار خانوار، معادل 30.7 در صد مستأجر هستند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال 95، 18 میلیون و 100 هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 6 میلیون و 600 هزار خانوار، معادل 30.7 در صد مستأجر هستند.

 

وی ادامه داد: در 7 استان از جمله تهران، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، قم و لرستان نرخ اجاره‌نشینی بیش از 40 درصد است و در 6 استان از جمله یزد، مازندران و گلستان، نرخ اجاره‌نشینی کمتر از 30 درصد و در بقیه استان‌های کشور، آمار اجاره نشینی بین 30 تا 40 درصد است.

 

محمودزاده اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت زمین، نرخ اجاره هم افزایش پیدا می‌کند، علت آن هم شخصی بودن ملک است و دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهادهای این وزارتخانه در بخش مسکن گفت: برای مدیریت بازار اجاره، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای خود را در بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه کرده است البته در هفته گذشته جلسات کارشناسی آن برگزار شد و هفته آینده نیز پیشنهادها به دولت ارائه می‌شود که این پیشنهادها در جهت توانمندی و کنترل بازار است.

 

منبع: ایلنا

نظر شما