شناسهٔ خبر: 40790820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرمانده تروریست‌های آمریکایی: ایران به دنبال اخراج ما از منطقه است

تسنیم

فرمانده ستاد نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد که از نظر وی ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست و هدفش اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که از نظر وی هدف ایران در حال حاضر بیرون راندن نظامیان آمریکایی از منطقه است.

این ژنرال ارشد آمریکایی درباره احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و من فکر نمی‌کنم که رهبران ایران نیز به دنبال جنگ با ما باشند، بلکه آنها خواستار اخراج ما از منطقه هستند.»

بیشتر بخوانید

آمریکایی ها خواهان استقرار مجدد نیروهای خود در عراق بودند

ادامه درگیری‌های لفظی ترامپ و بولتون

وی درباره فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از عراق که یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات میان مقامات واشنگتن و بغداد است نیز اظهار داشت: «آمریکا می‌گوید که تعداد نیروهایش در عراق کاهش خواهد یافت، اما به صفر نخواهد رسید. این کار با مشورت عراقی‌ها انجام خواهد شد. این همان چیزی است که شما می‌خواهید. شما نمی‌خواهید که ما تعداد زیادی از نیروهایمان را در عراق حفظ کنیم؛ شما می‌خواهید که تعداد نیروها کاهش یابد.»

روز یکشنبه پانزدهم دی 1398، پارلمان عراق با حضور بیش از 170 نماینده نشستی فوق‌العاده برگزار کرد که در آن موضوع اخراج نیروهای نظامی خارجی از این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

با تصویب پارلمان عراق، دولت این کشور موظف شد که درخواست کمک خود از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را فسخ کرده، برای جلوگیری از استفاده آنها از حریم هوایی، زمینی و دریایی اقدام کند، از طریق وزیر خارجه فوراً از آمریکا به‌دلیل تجاوزات و نقض خطرناک امنیت و حاکمیت عراق به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند و در نهایت تحقیقات را در بالاترین سطوح برای شناخت ابهامات حمله هوایی آمریکا و مطلع کردن پارلمان از نتایج آن طی هفت روز از تاریخ این قانون انجام دهد.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد حاج قاسم قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی باعث شد که نمایندگان عراقی که به دلیل اتفاقات روزهای قبل از آن اخراج نیروهای آمریکایی را در دست بررسی داشتند، با جدیت بیشتری این قضیه را دنبال کنند و دو روز پس از ترور شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندسی و همراهانشان، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را به تصویب برسانند.

نظر شما