شناسهٔ خبر: 40784563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادعای تازه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه

فارس نوشت: «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه مدعی شد روسیه و چین در حال «بهره‌برداری» از بحران کرونا هستند.

صاحب‌خبر -

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، راب در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» در پاسخ به سوالی درخصوص مداخله روسیه در مقابله انگلیس با ویروس کرونا گفت: «به‌طور قطع معتقدم که ویروس کرونا و چالش‌هایی که ایجاد کرده است، فرصت‌هایی را از طریق فعالیت سایبری و دیگر اقدامات برای برخی کشورها و عاملان غیردولتی ایجاد کرده است».

وی افزود: «فکر می‌کنم این را در رابطه با هنگ‌کنگ شاهد بوده‌ایم. عده‌ای می‌گویند دشوار است که به این جمع‌بندی برسیم که آیا لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ [به‌طور عمد] زمانی مطرح شد که توجه جهان بر روی ویروس کرونا بود؟».

راب با اشاره به حملات سایبری ماه گذشته عاملان خارجی به کنفرانس خبری دولت، بدون اشاره مستقیم به کشوری خاص گفت گروه‌های مخرب افراد و سازمان‌های مختلف در انگلیس را مورد هدف قرار می‌دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «قطعاً روسیه و دیگر کشورها و عاملان غیردولتی نظاره‌گر چالش‌هایی هستند که کووید ایجاد کرده است و در تلاشند از آن بهره‌برداری کنند».

او در ادامه ادعاهای خود، به اتهام‌زنی علیه کشورمان پرداخت و گفت: می‌دانیم روسیه، چین و ایران در ارائه اطلاعات گمراه‌کننده و تبلیغات مشارکت دارند. 

این مصاحبه پس از آن انجام شد که مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های آمریکا در بیانیه‌ای مشترک درخصوص بهره‌برداری سازمان‌های بین‌المللی و باندهای خرابکار از بحران‌های حوزه سلامت هشدار دادند.

انگلیس به‌خاطر تعلل دولت در مقابله با ویروس کرونا با بیش از ۴۲ هزار مورد فوت، بیشترین تعداد قربانیان این بیماری در اروپا را به خود اختصاص داده است.

دولت محافظه‌کار انگلیس همسو با دولت آمریکا در تلاش است با شبهه‌افکنی بر اقدامات چین درخصوص مهار ویروس کرونا، کوتاهی خود در مبارزه با این بیماری را توجیه کنند.

همچنین دولت انگلیس بارها در راستای دخالت در امور داخلی چین، تصویب لوایح مختلف پیشنهادی پکن در منطقه خودمختار هنگ‌کنگ را عامل کاهش آزادی شهروندان آن توصیف کرده است.

روز گذشته (چهارشنبه) کشورهای عضو گروه ۷، با انتشار بیانیه‌ای از چین درخواست کردند لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را فسخ کند.

311311

نظر شما