شناسهٔ خبر: 40689133 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

ابتلای ۴۰ نفر به کرونا در یک جشن عروسی

صاحب‌خبر -

ایرنا: دکتر «محمد جمالیان» اظهار کرد: این جشن هفته گذشته دریکی از شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، بیمار شده و کار درمان آنان در جریان است.

وی اضافه کرد: این روز‌ها شاهد تردد ماشین‌های عروس در سطح شهر هستیم که این بی توجهی باعث می‌شود مردم با حضور در تجمع‌ها به سرعت به ویروس مبتلا شوند بنابراین به همگان توصیه می‌شود همچنان فاصله اجتماعی را رعایت و از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

وی اظهار داشت: فعالیت تالار‌ها در استان ممنوع است، اما برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن برپا می‌کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اکنون فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از مردم این استان پروتکل‌های بهداشتی در خصوص شیوع ویروس کرونا را رعایت می‌کنند، اظهار داشت: مردم استان در آغاز شیوع بیماری، شیوه‌نامه بهداشتی را تا ۸۵ درصد رعایت می‌کردند در حالی که این میزان رعایت در کشور ۷۳ درصد بود.

وی اظهار داشت: مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رها کرده‌اند که این بی توجهی نتایج زیانباری به همراه دارد و ممکن است موجب پیک دوباره شیوع ویروس و گسترش بیماری کووید ۱۹ شود.

بر اساس اعلام سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر تا ۲۳ خرداد ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.

نظر شما