شناسهٔ خبر: 4064997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مصباحی مقدم در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

سهم اصلاح‌‌‌‌طلبان در روی کارآمدن روحانی ۸ درصد بود/ احتمال برگزاری نشست مشترک هیئت رئیسه جامعتین قبل از پایان سال جاری

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اعضای جدید جامعه روحانیت از طریق برگزاری انتخابات در شوراهای منطقه ای و استانی جذب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب «خبرگزاری دانشجو»، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که دولت تدبیر و امید حضورش در رأس کار را مدیون جریان اصلاح طلبی است و اصلاح طلبان روحانی را آورده اند، اظهار داشت: ما این مسئله را قبول نداریم، سهم جریان اصلاح طلبی در روی کار آمدن حجت الاسلام روحانی حدود ۸ درصد بوده است، آرای عارف در انتخابات بر اساس نظرسنجی ها مشخص بود و بعد از کنار رفتن وی همان رأی ها فقط در سبد روحانی قرار گرفت و جریان اصولگرا بر روی کار آمدن دولت حجت الاسلام روحانی نقش داشت.

 

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ستاد اصولگرایان حامی روحانی را زدند و به صورت جدی هم پیگیر بودند بنابراین بخش مهمی از آرای حجت الاسلام روحانی از جریان اصولگرایی به سبد وی ریخته شده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درست است که تشکل های اصولگرا، حجت الاسلام روحانی را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکردند و این مسئله به دلیل تعدد و تشتت کاندیداهای جریان اصولگرا پدید آمد، افزود: شاید همین مسئله موجب شد که عده ای از توده مردم و مؤمنین که حجت الاسلام روحانی را به عنوان فردی روحانی و اصولگرا می شناختند، رأی خود را به وی دادند و نباید از این مسئله غفلت کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ملاک جذب اعضای جدید در جامعه روحانیت مبارز چیست، گفت: ملاک های ما همان اصول و شاخصه هایی است که در منشور اصولگرایی منتشر شده است و ما اقدام جدیدی نکرده ایم البته آن منشور قبل از جریان فتنه ۸۸ تدوین شده بود و طبعاً باید اصلاحاتی را در شاخصه های آن داشته باشیم بنابراین فاصله گرفتن اعضاء از جریان فتنه و انحراف نیز جزء معیارهای ما است که اگر بنا شد به صورت جدی بازنگری کنیم روی این دو مورد تأکید خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: البته جوان گرایی هم جزء مواردی است که مدنظر ما خواهد بود وقتی سخن از جوان گرایی می کنیم نسبت به مشایخی است که سال ها در فعالیت های سیاسی حضور دارند و معنایش این است که از روحانیون باسواد و در عین حال دارای سوابق حمایت جدی از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و همچنین شخصیت اجتماعی و سیاسی آنان باید زیر چتر گفتمان اصولگرایی شکل گرفته باشد و به صورت خاص چنین مواضعی را از خودشان نشان داده باشند.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه جریان اصلاحات به صورت رسمی از نسل دوم خود حمایت می کند آیا در جریان اصولگرایی نیز اقدامی در این راستا انجام می شود یا خیر، اظهار داشت: چنین اتفاقی هنوز در جریان اصولگرایی نیافتاده است و ما در جامعه روحانیت مبارز قصد داریم تا شورای مرکزی را ترمیم کنیم و بنایمان براین است که از طریق انتخابات در شوراهای منطقه ای این افراد را انتخاب کنیم و سپس به شوراهای استانی خواهیم پرداخت.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوالی درباره زمان برگزاری این انتخابات تصریح کرد: پیش بینی ما این است که ۶ ماه اول سال آینده این کار را انجام بدهیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نشست مشترک هیئت رئیسه جامعتین چه زمانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: چندی پیش طی رایزنی های زمانی برای برگزاری این نشست انتخاب شد اما به مشکل خورد و لغو شد ما پیگیری می کنیم و بنابراین است که مجدداً جلسه ای داشته باشیم و احتمالاً قبل از پایان سال جاری این نشست برگزار خواهد شد.

 

آنچه از نظر شما مخاطبان محترم «خبرگزاری دانشجو» گذرانده شد بخشی از گفتگوی تفصیلی خبرنگاران ما با حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم بود که در روزهای آینده مشروح این گفتگو منتشر خواهد شد.

نظر شما