شناسهٔ خبر: 40649040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تله نظامی ایران برای آمریکا/عکس

یک خبرگزاری آمریکایی از ساخت یک ماکت ناو هواپیمابر از سوی ایران برای تله گذاری ناور آمریکایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد به نقل از دی ولت آلمان گزارش داد: ظاهرا ایران یک ماکت از روی ناوهای هواپیمابر هسته ای آمریکایی از کلاس نیتمز در سواحل خلیج فارس در نزدیکی بندرعباس ساخته است. این هواپیمابر از روی تصاویر ماهواره ای که در اختیار آژانس خبری آمریکایی AP نیز می باشد، قابل مشاهده است.

 ساخت ماکت ناو هواپیمابر که 200 متر طول دارد و اندازه آن تقریباً یک سوم سایز ناو اصلی است، در حین بروز تنش های تازه بین ایران و آمریکا افشا شده است. ایران اخیرا اعلام کرد پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در ژانویه، یک فرد مظنون به جاسوسی اعدام خواهد شد. ظاهرا این فرد اطلاعاتی را در مورد  شهادت سلیمانی به سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا داده بود.
تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد هدف اصلی از ساخت این ناو هواپیمابر که تله ای برای آمریکا از سوی ایران انجام شده است که بر روی عرشه آن 16 نمونه هواپیمای جنگنده قرار گرفته، در دست نیست. اما احتمال می رود این اقدام پیرو تلاش های سال 2015باشد که طی آن ایران می خواست به آمریکا نشان دهد که چگونه می تواند به ناو هواپیمابر آمریکا حمله کند.

310 310

نظر شما