شناسهٔ خبر: 40626976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقام‌های آگاه عنوان کردند:

آغاز طرح اشغال کرانه باختری از ۳ شهرک

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنا دارد طرح اشغال کرانه غربی را با اعلام الحاق سه منطقه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری آغاز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آف اسارئیل، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنا دارد طرح اشغال کرانه غربی را با اعلام الحاق سه منطقه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری آغاز کند و این طرح از دره اردن یا دیگر مناطق شهرک‌ها شروع نمی‌شود. 

این خبر را مقام‌های آگاه که نخواستند نام‌شان فاش شود اعلام کردند. 

بر اساس گفته‌های این مقام‌ها، نتانیاهو بر خلاف تاکید بر اجرای طرح اشغال از ابتدای ماه جولای، قصد دارد بر ضمیمه کردن شهرک‌های «معاله آدومیم»، «آریِل» و «گوش عتصیون» که جمعیت بیشتری نسبت به دیگر شهرک‌ها دارند، تمرکز کند و اشغال مابقی مناطق را به تعویق بیاندازد.

صهیونیست‌ها معتقدند در حال حاضر اجماع نظر نسبی در تل‌آویو و واشنگتن بر سر اشغال این سه منطقه وجود دارد؛ حتی اگر قرار باشد طرح معامله قرن را بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و تشکیل دولت فلسطینی در این مرزها اجرا شود.

مقام‌های صهیونیست اعلام کردند که تمرکز اولیه روی اشغال این سه شهرک، می‌تواند مانع بروز اختلاف با اردن شود، موضوعی که آمریکا گفته نگران آن است.

 

نظر شما