شناسهٔ خبر: 40559623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کارشناس پاکستانی در گفتگو با آنا:

مادامی‌که اشغالگری صهیونیست‌ها وجود داشته باشد، تنش‌ها در جهان ادامه خواهد داشت

یک کارشناس پاکستانی تصریح کرد: تا زمانی که موضوع فلسطین و اشغالگری اسرائیل دوام یابد، تنش‌ها و مشکلات در منطقه و در سطح جهان نیز وجود خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هنگامی‌که امام خمینی(ره) آرمان قدس را در صدر اولویت‌های جهان اسلام قرار دادند، چنین تصور می‌شد که ایشان در تلاش‌اند تا فقط مسئله آزادسازی قدس و فلسطین را زنده و توجه جهان اسلام را به این اولویت مهم جلب کنند و کمتر کسی متوجه منظور امام و افقی که ایشان ترسیم کردند، شد. اکنون‌که مقاومت علیه استکبار از دل مقاومت ضد صهیونیستی بیرون آمده است، به‌خوبی درمی‌یابیم که راه رهایی همه جهان اسلام، از مسیر نفی این رژیم جعلی می‌گذرد.

مولانا «اقبال بهشتی» که ازجمله رهبران مجلس وحدت مسلمین این کشور است، در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: با ظالم مقابله و از مظلوم دفاع کنید. یکی از اصول اسلامی این است که انسان باید همواره با ظلم و ستم مبارزه کرده و از مظلوم حمایت کند. امروزه نیز مسئله قدس و فلسطین بزرگ‌ترین مسئله در جهان است و سایر جهت‌گیری‌ها و مشکلات با این مسئله مرتبط هستند، بنابراین از مسئله فلسطین به‌عنوان اصلی‌ترین موضوع جهان اسلام می‌توان یاد کرد.

این مقام مجلس وحدت مسلمین پاکستان و کارشناس رادیو پشتوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما ادامه داد: اگر مسئله فلسطین حل شود بسیاری از تنش‌ها و مشکلات سیاسی در منطقه و جهان حل خواهد شد. بنابراین تا زمانی که موضوع فلسطین و اشغالگری اسرائیل دوام یابد، تنش‌ها و مشکلات در منطقه و در سطح جهان نیز وجود خواهند داشت. بر همین اساس موضوع آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی شده نشان می‌دهد که یوم القدس یا روز قدس تا چه اندازه می‌تواند اهمیت داشته باشد، امام راحل با اعلام روز قدس درواقع از مظلومین اعلام حمایت و راه مبارزه با ظلم و ستم را در پیش گرفت.

کارشناس پاکستانی افزود: روز قدس باید هرسال با تمام شکوه و عظمت خود برگزار شود نه کرونا و نه هم هیچ مسئله دیگری نمی‌تواند مانع برگزاری روز قدس و اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین شود، کما اینکه شاهد بودیم امسال هم اعتراضات و گرامیداشت این روز به هر نحوی که باید باشد صورت گرفت اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی. به‌هرحال توصیه‌های پزشکی باید جدی گرفته می‌شدند و فعالیت‌های مسلمانان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و .... به مناسبت روز قدس باید افزایش می‌یافت، اما باید در نظر داشت که هیچ‌کدام از اقدامات یادشده نمی‌تواند جایگزین راه‌پیمایی جهانی قدس شود که ان‌شاءالله در سال‌های آتی برگزار می‌کنیم.

مولانا اقبال بهشتی در پایان گفت: تحرکات اخیر دشمنان در منطقه و جهان در رابطه با ملت مظلوم فلسطین نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام کشورها و حتی آینده بشریت مضر و خطرناک است، زیرا ظلم و ستم از سوی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مانع برقراری صلح، ثبات، آرامش و امنیت در جهان است.

انتهای پیام/4106/

نظر شما