شناسهٔ خبر: 40559418 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سناتور آمریکایی: چین در ساخت واکسن کرونا کارشکنی می‌کند

ایراندخت آذر شکیب

سناتور جمهوری خواه آمریکایی امروز (یکشنبه) مدعی شد، این کشور شواهدی دارد مبنی بر اینکه چین تلاش می‌کند تا ساخت و تولید واکسن مقابله با کرونا را که از سوی کشورهای غربی در حال انجام است، کند کرده یا در آن خرابکاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور ریک اسکات در گفتگویی با رادیو بی.بی.سی گفت: ما باید ساخت این واکسن را انجام دهیم. متاسفانه ما شواهدی داریم که چین کمونیست تلاش می‌کند تا در این روند خرابکاری کند یا تولید آن را آهسته کند.

وی ادامه داد: چین نمی‌خواهد ما در تولید واکسن مقابله با کروناویروس نفر اول باشیم. آنها تلاش می‌کنند تا دشمن آمریکایی‌ها و حتی دشمن دموکراسی در سراسر جهان باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا چه شواهدی دارد، از دادن جزئیات امتناع کرد اما گفت، این شواهد از جامعه اطلاعاتی به دست آمده است.

این سناتور جمهوری خواه ادامه داد: واکسن یک امر مهم برای تمامی ماست تا بار دیگر اقتصاد خودمان را شکوفا کنیم. آنچه من به آن باور دارم این است که آیا انگلیس نیز در این گام نخست است یا ما. ما اطلاعاتمان را به اشتراک می‌گذاریم اما چین کمونیست این کار را انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما