شناسهٔ خبر: 40559224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ خرداد ایسنا

مژگان رساپور

قرائت کیفرخواست اکبر طبری/ تحلیل یک وکیل دادگستری از مقصران ماجرای قتل رومینا/ گرامی داشت یاد شهدای حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی/ فهرست اولیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم/ مخالفت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با پیشنهاد تغییر نام «روز ۱۴ خرداد» و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

اکبر طبری از یک کابینت ساز ۱۵ میلیون تومان رشوه گرفته است؟ / بیژن قاسم زاده متهم ردیف یازدهم

به گزارش ایسنا، در جلسه دادگاه اکبر طبری و دیگر متهمان این پرونده، نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

در بخشی از این کیفرخواست، نماینده دادستان، دریافت رشوه از شخصی به نام «جلیل سبحانی» بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال را به عنوان یکی از اتهامات اکبر طبری بیان می‌کند.

قهرمانی همچنین بیان کرد: متهم ردیف یازدهم بیژن قاسم زاده آزاد با قرار وثیقه، به تاثیر نفوذ اشخاص دولتی در پرونده وریا مولانایی و تاثیر دادن نفوذ در پرونده حسین حاجی زاده و نادر شریف زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است.

گزارش کامل این دادگاه در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

گناه دادگستری در ماجرای قتل رومینا زیاد است

تحلیل یک وکیل دادگستری از مقصران ماجرای قتل رومینا هم دومین خبر پر بازدید امروز بود.

نعمت احمدی در این باره با بیان اینکه «گناه دادگستری در ماجرای قتل رومینا زیاد است» گفت: دادگستری اگر همین مقررات موجود مثلا ماده ۴۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری را رعایت می‌کرد، هیئت ۴ نفره مذکور در این ماده می‌دانست که نباید دختر را در شرایطی که پدر عصبانی است به او تحویل دهد و این اتفاق نمی‌افتاد.

مردم شماتت‌گر از هیولایی که خود ساخته‌اند اعلام نفرت می‌کنند

در همین رابطه مریم نقاشان، وکیل دادگستری به تشریح ابعاد مختلف ماجرای قتل رومینا اشرفی به دست پدرش پرداخت و گفت: در نهایت فرهنگ شماتت‌گر و زشت انگاری افراطی جامعه، پدری را تا قتل جگرگوشه‌اش سوق داد و آن وقت با هشتگ‌های داس از هیولایی که توسط خود ساخته‌اند اعلام نفرت می‌کنند.

حمله تروریستی به مجلس نشان داد دشمن چه خواب‌های شومی برای ما دیده است

گرامی داشت یاد شهدای  حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی از سوی محمدباقر قالیباف هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز یادآور حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی است، به همین منظور در ابتدای جلسه قصد دارم یاد شهدای این حمله تروریستی را که از سوی داعش انجام شد زنده کنم. آن حادثه نمادی بود که نشان داد دشمن چه خواب‌های شومی برای ملت ایران دیده است.

وی تاکید کرد که اگر مجاهدت سربازان و نگهبانان وطن به ویژه مجاهدان فرامرزی انقلاب نبود، دشمن از ارتکاب هیچ جنایتی علیه ملت ایران دریغ نمی‌کرد.

فهرست اولیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم

انتشار فهرست اولیه اعضای کمیسیون های تخصصی در مجلس یازدهم هم از دیگر خبرهای پر بازدید امروز بود.

با تغییر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی نسبت به ادوار گذشته تغییر کرده است. نمایندگان دو اولویت پیشنهادی خود به همراه فرم های امتیازبندی به هیأت رئیسه می‌دهند، امتیازبندی بر اساس شاخص‌های تحصیلات، سوابق اجرائی مرتبط و نمایندگی مجلس و سابقه عضویت در کمیسیون است.

مخالفت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با پیشنهاد تغییر نام «روز ۱۴ خرداد»

خبر بعدی، مخالفت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با پیشنهاد تغییر نام «روز ۱۴ خرداد» بود.

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام سی و یکمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(س)،  حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یادداشتی با بیان اینکه «تا کنون شاهد ۴ دهه برجسته در توانمند سازی نظام اسلامی از مسیر هدایت های رهبری و حکمت ورزی برای صیانت از عظمت اسلام، مسلمانان و ملت شریف ایران و توانمند سازی کشور در خلق ارزش های بزرگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و البته قدرت نظامی و شکل گیری قوت و قدرت ایران اسلامی بوده ایم» پیشنهاد کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آتی نسبت به تصویب و نامگذاری روز ۱۴ خرداد به عنوان «روز ملی حکمت، رهبری و توانائی» در تقویم رسمی کشور اقدام کند که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با پیشنهاد تغییر نام «روز ۱۴ خرداد» مخالفت کرد.

مذاکره با آمریکا تنها در قالب برجام متصور خواهد بود

واکنش نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی به توییت رئیس جمهور آمریکا درباره توافق با ایران هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

فریدون عباسی با بیان این که سیاست ثابت ایران مذاکره نکردن با آمریکا است، گفت: اگر بنایی هم بر مذاکره باشد تنها در قالب برجام بوده که آن هم منوط به وجود ضمانت بین المللی و برداشتن تحریم‌ها و دادن خسارت به ایران است.

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ترامپ زبان دعوت به گفت‌وگو و مذاکره با ایران را ترک کند

مذاکره با آمریکا تنها در قالب برجام متصور خواهد بود

آمریکا حق انجام هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را ندارد

***

 آینده ترامپ متزلزل است

تحلیل یک استاد دانشگاه از عملکرد ترامپ در موضوع جرج فلوید هم از دیگر خبرهای پر بازدید بود.

مهدی مطهرنیا در این باره گفت: اقدامات ترامپ در موضوع جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی و دفاع از اصل دموکراسی به عنوان رکن اساسی قوانین این کشور زیر سوال رفته است و او باید تا نوامبر به این وضعیت سر و سامان دهد.

وی افزود: تا اینجای کار ترامپ نشان داده که قدرتمند است اما اقداماتش در دفاع از دموکراسی به عنوان رکن اساسی قانون این کشور زیر سوال رفته است و بر سر برخورد وی اختلاف نظر است. در نظرسنجی ها اختلاف میان بایدن و ترامپ بالاست و این مساله آینده را برای ترامپ متزلزل نشان می دهد.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نامه جمعی از استادان دانشگاه‌ها، نخبگان و فرهنگیان ایران به مردم آمریکا

قتل جورج فلوید فرصتی برای فوران احساسات سرخورده در آمریکا را فراهم آورد

دولت آمریکا در دفاع از ابتدایی‌ترین حقوق رنگین پوستان عاجز است

***

دومین جلسه بررسی وضعیت اقتصادی کشور در مجلس

اخبار مربوط  به دومین جلسه بررسی مشکلات اقتصادی کشور در مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر اقتصاد و روسای سازمان‌های امور مالیاتی، بورس، گمرک،  اتاق بازرگانی،  اتاق تعاون ایران و اتاق اصناف ایران هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

نظر شما