شناسهٔ خبر: 40558684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلوپ: رژه قهرمانی با اتوبوس سرباز؛ امسال نشد سال بعد

تهران- ایرنا- اگر قرمزهای آنفیلد در سال ۲۰۲۰ به انتظار ۳۰ ساله خود برای فتح لیگ برتر جزیره پایان دهند، سرمربی آلمانی این تیم ترجیح می‌دهد رژه قهرمانی با اتوبوس سرباز را به زمان مناسب و امن موکول کند.

صاحب‌خبر -

زمانی که فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ در ماه مارس به دلیل پاندمی کرونا تعلیق شد، لیورپولی‌ها با کسب نخستین جام قهرمانی خود در لیگ جزیره بعد از ۳۰ سال تنها ۲ پیروزی فاصله داشتند.

لیگ جزیره قرار است از ۱۷ ژوئن (۲۸خردادماه) از سر گرفته شود اما بازی‌ها تا اطلاع ثانوی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد؛ موضوعی که در صورت قهرمانی لیورپول مانع از برگزاری جشن قهرمانی هواداران در داخل آنفیلد خواهد شد.

علاوه بر این مقررات منع تجمعات انبوه در انگلیس بدان معنا است که رژه قهرمانی قرمزها به همراه جام  در بندر لیورپول احتمالا غیرممکن خواهد بود.

با این وجود، «یورگن کلوپ» معتقد است که هیچ دلیلی وجود ندارد که امکان برگزاری چنین جشنی در زمانی مناسب با شرایط امن وجود نداشته باشد.

وی در این خصوص گفت: اینکه نتوانید آنطور که در رویاهایتان تصور می‌کردید، جشن بگیرید، به هیچ وجه خوب نیست و کاملا این موضوع را درک می‌کنم. برای من هم ایده‌آل نیست که در ورزشگاه به تنهایی جشن بگیرم و سپس به خانه بروم.

کلوپ ادامه داد: این چیزی نیست که تصور می‌کردید اما در حال حاضر نمی‌توان شرایط را تغییر داد. چرا باید با موضوعی که نمی‌توانیم تغییر دهیم، خودمان را اذیت کنیم؟ روزی خواهد رسید که زندگی به روال عادی برمی‌گردد. وقتی که واکسن کرونا پیدا شد، وقتی کسی راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرد، وقتی نرخ ابتلا به صفر و زیر صفر رسید، آن روز سرانجام می‌رسد و سپس ما در آن روز جشن دلخواه‌مان را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: اگر آن روز هفته دوازدهم یا سیزدهم فصل بعد باشد، چه کسی جلوی جشن ما را خواهد گرفت؟ آن روز همچنان جام را داریم و می‌توانیم در حالی‌که در اتوبوس ایستاده‌ایم، دور تا دور شهر بچرخیم و اگر مردم فکر کنند که ما عقلمان را کاملا از دست دادهایم، صادقانه هیچ اهمیتی نخواهم داد.

سرمربی آلمانی لیورپول گفت: آیا آن روز هم جشن ما خاص خواهد بود؟ سوال ندارد حتما همینطور است. متفاوت خواهد بود اما تفاوت هیچ مشکلی ندارد.

لیورپول در مسیر شکستن رکورد ۱۰۰ امتیازی منچسترسیتی، ۲۷ بازی از ۲۹ دیدار خود در لیگ جزیره را با پیروزی پشت سر گذاشته است و کلوپ از شاگردانش می خواهد تا این موضوع را هدف قرار دهند.

وی در این باره تاکید کرد: این فصل می‌تواند تاریخی شود و باید این موضوع را به وضوح بیان کنم. نه برای باشگاه بلکه از لحاظ کلی؛ این فرصت را داریم تا امتیازات‌مان را به عددی باورنکردنی برسانیم و بنابراین خودمان را آماده می‌کنیم و سپس به این نتیجه خواهیم رسید.

کلوپ در ادامه تصمیم بازیکنانش را برای زانو زدن نمادین به نشانه همبستگی با جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزش دارد» تحسین کرد و گفت: برای مدت‌ها به آنها افتخار می‌کردم اما این یک لحظه فوق العاده متفاوت است. زمانی که آنها را دیدم و این عکس گرفته شد، به خودم افتخار کردم زیرا این یک پیام مهم بود و هیچ بحثی در آن وجود ندارد.

نظر شما