شناسهٔ خبر: 40558655 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

چرا قهرمانی استقلال باید غیرممکن باشد؟

عبداللهی: مجیدی خیلی با وجود است

سرمربی اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: امیدوارم که وزارت ورزش به عنوان متولی استقلال و پرسپولیس هر دو باشگاه را به یک چشم نگاه کند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ مهدی همدانی؛ نصرالله عبداللهی ذاتاً کم‌حرف است و ترجیح می‌دهد وارد حواشی فوتبال نشود. سرمربی اسبق آبی‌پوشان حالا نزدیک به دو ماه می‌شود که حکم مشاور ارشد مدیرعامل را دریافت کرده است و بسیاری از عوامل داخل باشگاه تأکید دارند که عملاً به عنوان مدیر تیم فوتبال استقلال وارد عرصه شده ولی خودش تأکید می‌کند که اصلاً این‌طوری نیست! مرد کم‌حرف استقلال سرانجام در گفتگو با خبرورزشی به سکوت خود پایان داد و پیرامون شرایط آبی‌پوشان پایتخت لب به سخن گشود.

دوباره به استقلال بازگشتید و این بار به عنوان مدیر تیم. حالا شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟
قبل از هر چیز باید بگویم که من مدیر تیم استقلال نیستم!

نیستید؟
نه، من مدیر تیم استقلال نیستم. استقلال سرمربی و سرپرست دارد که اتفاقاً کارهایشان را نیز به خوبی انجام می‌دهند. هر کس سر جای خودش قرار گرفته و من هم در واقع نماینده آقای سعادتمند در تیم هستم. خوشبختانه کار‌ها روی یک روال منظم قرار گرفته و به خوبی در حال پیشرفت است. از بابت مسائل اجرایی مشکلی وجود ندارد و در رابطه با مسائل فنی هم کادر مربیان اشراف دقیقی دارند.

شرایط باشگاه چگونه است؟
تا قبل از اینکه دوباره برگردم شناخت چندانی از آقای سعادتمند نداشتم و ایشان را به طور کامل نمی‌شناختم ولی انصافاً باید بگویم که در همین مدت که بازگشته‌ام، مدیرعامل استقلال را فرد محترم و تلاشگری دیدم. امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

اوضاع تیم را چطور می‌بینید؟
کادر فنی خیلی خوب مشغول تمرین دادن بازیکنان است. انگیزه تیم بالاست و همه سر حال هستند. با تلاش و تدبیر کادر پزشکی، پروتکل‌های بهداشتی هم به خوبی و به طور کامل سر تمرینات رعایت می‌شود. خوشبختانه وضعیت تیم خوب است، اما همان‌طور که گفتم، اگر شرایط مالی باشگاه بهتر شود بدون شک وضعیت خود تیم نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

عملکرد فرهاد مجیدی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
فرهاد خیلی بچه با وجودی است. تمرینات به صورت منظم زیر نظر او دنبال می‌شود و کادر فنی خوبی هم کنار دستش قرار گرفته‌اند. از مربیان همکارش به موقع مشورت می‌گیرد و به خوبی مفهوم کار گروهی را درک می‌کند. من به موفقیت او خیلی امیدوارم.

گروهی از هواداران استقلال معتقدند که هنوز شانس قهرمانی برای این تیم در لیگ برتر وجود دارد. به نظر شما هم این‌گونه است؟
قهرمانی در لیگ برتر؟ چرا غیر ممکن باشد؟ همه چیز امکان دارد. اختلاف امتیازات اصلاً زیاد نیست و استقلال یک بازی عقب مانده نیز دارد. قهرمان شدن در لیگ برتر بستگی به شرایط، عملکرد خودمان و نتایج رقبا دارد البته امیدوارم در نهایت استقلال فاتح این فصل شود. به هر حال کار سختی است، اما اصلاً غیر ممکن تلقی نمی‌شود.

البته جام حذفی را هم دارید.
بله، بله. در جام حذفی می‌توانیم با تعداد بازی‌های کمتری قهرمان شویم و جواز حضور در پیکار‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم. خوشبختانه استقلال در جام حذفی هم باقی مانده و با پیروزی بر سپاهان می‌تواند قدم مهمی جهت رسیدن به کاپ قهرمانی بردارد.

زمستان سال گذشته در گفتگو با خبرورزشی تأکید داشتید که اگر فرهاد مجیدی می‌خواهد موفق شود باید برای استقلال وقت بگذارد.
بله و خوشبختانه الان دقیقاً همین کار را می‌کند. فرهاد و همکارانش کاملاً بر تمرینات و شرایط تاکتیکی تیم متمرکز هستند و این مسئله می‌تواند نقش مؤثری در موفقیت استقلال ایفا کند. فرهاد این روز‌ها واقعاً برای استقلال وقت می‌گذارد.

ماجرایی که این روز‌ها سر و صدا کرده، اختلاف میان اسماعیل خلیل‌زاده و وریا غفوری است. این داستان چطوری حل و فصل می‌شود؟
من در جریان اختلافات گذشته آن‌ها نبودم و مسئله زمانی استارت خورد که در استقلال سمتی نداشتم. بالاخره در هر مجموعه‌ای اختلافات پیش می‌آید و باید به درستی مدیریت شود. باید مشخص شود که در این ماجرا مقصر چه کسی بوده است و طوری رفتار کرد که دیگر تکرار نشود. استقلال برای موفقیت نیازمند آرامش مطلق است.

تعداد قابل ملاحظه‌ای از پیشکسوتان استقلال مدعی‌اند که وزارت ورزش میان این تیم و پرسپولیس فرق می‌گذارد. نظر شما در این رابطه چیست؟ واقعاً وزارتخانه میان دو باشگاه تحت امر خودش تبعیض قائل می‌شود؟
در زمانی که سمت نداشتم، می‌شنیدم که یک عده می‌گویند وزارتخانه میان این دو تیم تفاوت‌هایی قائل می‌شود. به هر حال یک عده چنین نظری دارند و معتقدند اتفاقاتی در این رابطه رخ داده است، اما من می‌گویم خدا کند چنین شایعه‌ای اصلاً درست نباشد و اثری از تبعیض میان استقلال و پرسپولیس دیده نشود. امیدوارم که وزارت ورزش به عنوان متولی استقلال و پرسپولیس هر دو باشگاه را به یک چشم نگاه کند. اصل عدالت هم دقیقاً بر پایه همین مسئله است. استقلال و پرسپولیس باید در شرایطی برابر پا به عرصه مسابقات بگذارند.

نظر شما