شناسهٔ خبر: 40556327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی به سیستم آنلاین عملیات معدنکاری مجهز می شود

سرپرست پژوهش مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی از نصب و راه اندازی سیستم اطلاعات مدیریت عملیات معدنکاری در این مجتمع خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛ نشست بررسی سیستم اطلاعات مدیریت عملیات معدنکاری با حضور اساتید دانشکده های معدن، کامپیوتر و صنایع دانشگاه یزد، مدیرفنی و مهندسی، سرپرست و کارشناسان پژوهش و عضو هیئت اجرایی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی، مدیران فنی و بهره برداری مجتمع های سنگ آهن گل گهر سیرجان و جلال آباد زرند و کارشناسان شرکت آوید رایان فرداد در محل مرکز رشد پارک علم و فناوری اقبال یزد برگزار شد.

 

سرپرست پژوهش مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی با اشاره به پیچیدگی فعالیت های معدنکاری و لزوم بکارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی در کشور گفت: عملیات معدنکاری با توجه به مشکلات متعدد در زمینه ترکیب اطلاعات، سازماندهی و تشخیص اطلاعات، می بایست به سمت سیستم های اطلاعات نوین با ابزار کاربردی گام بردارد.

 

علی میرابی در ادامه افزود: برای افزایش سرعت در کارها و کاهش هزینه ها باید اطلاعات سازماندهی شود و برای هر فرآیند تصمیم گیری، اطلاعات با کیفیت مناسب ایجاد شود.

 

وی اظهار داشت: با راه اندازی سیستم عملیات معدنکاری، جریان اطلاعات به صورت پیوسته در مراحل معدنکاری از اکتشاف تا تولید محصول به صورت آنلاین و بر خط برای مدیران و تصمیم گیران هر بخش فراهم خواهد شد.

 

نماینده شرکت آوید رایان فرداد ضمن ارائه نرم افزار معدن نگار به عنوان نمونه منتخب با اشاره به شرح خدمات و مراحل انجام این طرح گفت: سیستم اطلاعات مدیریت عملیات معدنکاری در این مجتمع طی ۳ فاز انجام می شود که شامل مراحل برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل، مدلسازی سیستم، طراحی مفهوم سیستم، پیاده سازی سیستم،آزمایش کارایی و کیفیت و در نهایت استقرار سیستم می باشد.

 

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه در خصوص اجرای هرچه بهتر و رفع مشکلات احتمالی این سیستم به بحث و گفتگو پرداختند و با پیاده سازی سیستم مذکور از دیدگاه فنی و درنظر گرفتن بندهای صورتجلسه مربوطه موافقت کردند.

نظر شما