شناسهٔ خبر: 40555223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسولی‌نژاد:از سازش با دشمن و مماشات با قاچاق فرصت‌های اقتدار کشور را ازبین می‌برد

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس گفت: سازش با سلطه‌گران و زورگویان بین‌المللی از یک سو و مماشات با مافیای واردات و قاچاق در داخل تمام فرصت‌های پیشرفت و اقتدار کشور و رفاه مردم را از بین خواهد برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیداحمد رسولی‌نژاد در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه18 خرداد 99) گفت: وضعیت فعلی کشور از نظر توزیع عادلانه ثروت برازنده جمهوری اسلامی نیست و انقلابی‌ها نباید از کنار نارضایتی‌های عمومی نسبت به فساد اداری، تبعیض‌ها و ویژه‌خواری‌ها عبور کنند.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وجود محرومیت‌ها و فاصله طبقاتی محصول غفلت دولتمردان از آرمان‌های انقلاب نظیر عدالت و سرگرم شدن آنها به دنیاطلبی و منازعات جناحی و باندی است.

وی افزود:‌باید به آرمان‌ها بازگردیم و از دشنه‌ها و دشنام‌ها نهراسیم.انقلابی بودن با عافیت طلبی، تنبلی و ترس از ملامت نسبتی ندارد.

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: بازگشت به آرمان‌های امام و انقلاب مستلزم شناسایی انحرافات و تلاش برای جبران غفلت‌ها و حاشیه روی‌ها است که باید با تواضع در پذیرش خطاها و جسارت برای اصلاح رویه‌ها و عادات غلط گام جدی و جدید برای تامین رفاه و رضایتمندی عمومی و رفع زمینه‌های تهدیدات برداریم.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس اظهار داشت:‌فقط با تغییر نگاه و اصلاح مسیر می‌توانیم به آرمان‌های اصلی دست یابیم وگرنه در چارچوب‌های انحصاری نه می‌توان با استکبار مبارزه و نه می‌تواند تولید ملی را تقویت کرد و نه می‌توان شاهد انضباط مالی و پاکدستی مدیران بود و نه می‌توان به توزیع عادلانه قدرت و ثروت پرداخت.

وی افزود: باید بپذیریم که چاره‌ای جز بازگشت به ریل اصلی نداریم که البته این مسئله آسان و بدون هزینه نیست. سازش با سلطه‌گران و زورگویان بین‌المللی از یک سو و مماشات با مافیای واردات و قاچاق در داخل تمام فرصت‌های پیشرفت و اقتدار کشور و رفاه مردم را از بین خواهد برد. 

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ نبرد با مافیای سیاسی اقتصادی اگرچه دشوار و پرهزینه است اما برای برپایی نظامات عادلانه در سیاست‌ها و مناسبات اجتماعی و اقتصادی راهی جز این جهاد مقدس نیست. 

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس اظهرا داشت:‌انقلابی بودن به شعار پردازی و اقدامات مقطعی و نمایشی نیست باید با اشرافیت سیاسی و اقتصادی ذره‌ای مماشات نداشت,‌ ولایتمداری باید با هدف گذاری،‌ برنامه‌ریزی و مجاهدت همراه باشد، هیچ مصلحتی بالاتر از پیگیری فرامین رهبر فرزانه انقلاب در جهت برپایی قسط و عدالت و مبارزه با فساد و تضییع بیت‌المال نیست.

وی افزود: چشم امید ملت ایران و ملل آزاده دنیا به رویکرد و عملکرد این مجلس انقلابی است. تنبلی، غفلت و مماشات ما در انجام وظیفه‌مان خسارات جبران ناپذیری را به امید و اعتقاد،‌اعتماد و دلبستگی‌های ملت‌ها به حکومت دینی وارد خواهد کرد. 

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: لغزش‌ها و غفلت‌ها از طمع کردن به بهره‌برداری شخصی از موقعیت‌مان آغاز می‌شود و از همان اکنون باید مناسبات مان را با اصحاب ثروت و قدرت به گونه‌ای تعریف و تنظیم کنیم که از خدمت خالصانه به کشور و مردم باز نمانیم. مبادا خادمان ملت مار ا با وعده‌های چرب و شیرین بفریبند و آنان را به کارمندان خود تبدیل کنند.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس اظهار داشت: اگر در این دوره از مجلس فقط بتوانیم ریسک ارتکاب به فساد اداری و مالی را برای مدیران عالی و میانی پایین بیاوریم خدمت بزرگی به مردم و نظام کرده‌ایم. جسارت فوق‌العاده برخی مدیران در ارتکاب به فساد کلان و نیز مصونیت آهنین آنها در برابر رسیدگی‌ها عامل بسیاری از رنج‌های بغرنج مردم است که امیدواریم با تقویت و تشدید روند برخوردهای قضایی که در دوره مدیریت جدید آغاز شده این غده سرطانی از بین برود. 

وی افزود: به دنبال اظهارات ناشایست مدیر صندوق بازنشستگی در مورد حقوق بازنشستگان خواستار برخورد قاطع رئیس‌جمهور و وزیر مربوطه با این فرد هستم.

انتهای پیام/

نظر شما