شناسهٔ خبر: 40555179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آیین معارفه مدیرعامل جدید ایرنا؛

ربیعی: دولت با تمام توان برای اداره کشور ایستاده است

تهران-ایرنا- سخنگوی دولت با بیان اینکه عده‌ای با جریمه دیرکرد می‌خواهند به دولت حمله کنند، گفت: هیچ دوره ای مانند امروز تحریم برای مردم مشکل ایجاد نکرده است. اما دولت با تمام توان برای اداره کشور ایستاده است.

صاحب‌خبر -

«علی ربیعی» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  شرایط امروز ایران را به لحاظ فشار اقتصادی کم نظیر عنوان کرد و گفت: هجمه رسانه‌های فارسی زبان و پولی که برای عملیات روانی و ناامن کردن مردم به کار گرفته می‌شود کم نظیر بوده است.  راهبرد رسانه‌ای آنها بی‌اعتبار کردن حاکمیت و دولت و خسته کردن روانی مردم است.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه هیچ دوره ای مانند امروز موضوعات متعدد اقتصادی روی هم انباشته نشده است، گفت: فشار اقتصادی و کاهش فروش نفت و درآمد ارزی و از همه مهمتر تحریم‌های آمریکا را از جمله ویژگی‌های دوران کنونی است.

باید علت تحریم‌ها را برای مردم بیان کنیم

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: عده‌ای به دولت حمله می‌کنند بدون این که علت آن را بیان کنند. ما باید علت تحریم‌ها را برای مردم بیان کنیم و عدم اهتمام به این موضوع جفا به مردم است؛ اشتباه کردیم که تاکنون در مورد تحریم‌ها با مردم صحبت نکردیم.

وی با تاکید بر این که در شرایط کنونی فشارهای اقتصادی، زیاد و بی بدیل شده است گفت: هیچ دوره ای مانند امروز تحریم گریبان کشور را نگرفته است اما دولت با تمام توان برای اداره کشور ایستاده است.

سخنگوی دولت افزود: من بارها گفته‌ام اگر افراد دیگری به جای این دولت، سرکار بودند وضع بدتر از امروز بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: رسانه‌های داخلی به دلیل فقدان سیاست‌های نامناسب و امنیت نگری در حال از دست دادن مرجعیت خبری خود هستند و امروز فعالیت رسانه‌ای در این دوران در مقابله با تبلیغات روانی خارجی بسیار سخت است.

ربیعی یادآور شد: وظیفه مهم جامعه رسانه‌ای کشور از جمله ایرنا این است که به کمک مردم بیایند و به دولت کمک کنند و از مردم نیز دفاع کنند.

سخنگوی دولت، ضیاء هاشمی را دوست دیرین و نوروزپور را همکار خود خواند و گفت: ضیاء هاشمی فردی زحمت کش و خوش فکر است و عملکرد او در وزارت علوم بسیار خوب بود.

وی در مورد مدیر عامل جدید ایرنا (نوروزپور) گفت: من ایشان را از ابتدای دولت می‌شناسم. او در ساختار مدیریتی به صورت عمودی رشد کرده است و خونگرم و بسیار توانمند است.

نوروزپور رسانه را خوب می‌شناسد

ربیعی گفت: مدیر عامل جدید ایرنا فرهنگ و هنر را خوب  درک می‌کند و رسانه را خوب می‌شناسد خودش فرد باسوادی است و از ‌آن جنس مدیرانی است که  از دانش سایر مدیران استفاده می‌کند.

سخنگوی دولت ایرنا را به مثابه یک موجود زنده دانست و گفت: در شرایط کنونی فعالیت رسانه ای کار سختی است. می‌توانیم در ایرنا کار کنیم، سخن جمهور هم باشیم. می‌توانیم صدای مردم باشیم و صدای ملت را منعکس کنیم و همچنین جلوی بی‌انصافی‌ها را بگیریم.

هفدهم خرداد ماه جاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد رضا نوروزپور را به عنوان مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب و از خدمات سید ضیاء هاشمی تشکر کرد.

 نوروزپور پیش از این به ‌عنوان معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشت. ریاست امور اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکلی پایگاه اطلاع رسانی دولت و معاونت مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری از جمله سوابق وی در این دولت بوده است.

وی کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و مدرک  دکترایش را در رشته روابط بین‌الملل اخذ کرده است.

تالیف کتاب «نرم خبر و سخت خبر؛ روزنامه‌نگاری پیشرفته» در سال ۱۳۸۴ که اینک به عنوان یکی از منابع درسی حوزه ارتباطات قلمداد می‌شود و دو کتاب ترجمه «مصاحبه‌های نوآم چامسکی درباره یازده سپتامبر» و «حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند» از جمله فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

نظر شما