شناسهٔ خبر: 40546057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برنی سندرز:

طرح الحاق کرانه باختری متوقف شود

سناتور ایالت ورمانت و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به عنوان «انضمام غیرقانونی» نام برد و خواستار توقف این طرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از جوییش ویس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمانت و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به عنوان «انضمام غیرقانونی» نام برد و خواستار توقف این طرح شد.

وی در پیامی ویدئویی خطاب به هزاران نفر از معترضانی که در تل‌آویو به نشانه اعتراض به طرح الحاق تجمع کرده بودند، گفت: «طرح الحاق باید متوقف شود».

هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو در اعتراض به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ است که روند الحاق را از ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد. معترضان خواهان «توقف فوری» این طرح شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعار «نه به اشغالگری، نه به الحاق» سردادند.

روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد که شش هزار نفر در این تظاهرات که بزرگ‌ترین تجمع از زمان آغاز شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود، شرکت کرده‌اند.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما