شناسهٔ خبر: 40536808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعتلای بسیج دانشجویی منوط به گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری است/توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: گفتمان سازی و مطالبه گری از مباحث مهم و اثرگذار در طرح اعتلای بسیج دانشجویی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، سعید یوسفی در نشستی خبری ضمن تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مسئله‌محور شدن برنامه‌های بسیج دانشجویی، اظهار داشت: نزدیک دو سال است که مسئله‌محوری رویکرد برنامه‌های بسیج دانشجویی شده است بنابراین از ابتدای کار طرح اعتلای بسیج دانشجویی را بر مبنای برنامه‌محوری آغاز کردیم.

وی در تشریح فعالیت‌های این ناحیه در ایام شیوع کرونا به توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی در دو مرحله میان نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده اشاره و از راه‌اندازی ۲۰ حسینیه مجازی در دانشگاه‌های استان فارس توسط دانشجویان بسیجی یاد کرد.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس  با اشاره به تعطیلی دانشگاه ها در پی شیوع کرونا گفت: طی این ایام علی رغم تعطیلی دانشگاه ها فعالیت‌ها ادامه داشت و توانستیم همچون سابق در حوزه های دانشگاهی اثرگذار باقی بمانیم.

یوسفی برگزاری نشست‌های تخصصی رفع موانع تولید با حضور تولیدکنندگان بزرگ استان را از جمله اقدامات این ناحیه عنوان کرد و گفت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال به عنوان جهش تولید، نیروهای بسیج در مجموعه گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری در قرارگاه شهید احمدی‌روشن برنامه‌ریزی‌های خود را با این محور آغاز کرده و سلسله نشست‌هایی با عنوان «جهش» با محوریت پرداختن به موانع تولید با حضور تولیدکنندگان استان برگزار کرده که تاکنون هشت تولیدکننده بزرگ استان در این نشست‌ها شرکت کرده‌اند.

  فرمانده بسیج دانشجویی فارس هدف از برگزاری این نشست‌ها را بررسی، تحلیل موانع و چالش‌های پیش‌روی حوزه تولید برشمرد و گفت: بازخوردهای مثبتی از برگزاری این نشست‌ها داشتیم و جلسات ایده‌پردازی و تولید برنامه با محوریت جهش تولید و با حضور مسئولان مرتبط با حوزه تولید استمرار دارد.

 وی با بیان اینکه کاهش مراجعه حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها، منجر به کاهش سطح اثرگذاری مجموعه بسیج نشده است، افزود: انجام حرکت های مثبت در حوزه بین الملل مبنی بر برگزاری جلساتی در دانشگاه ها با حضور چهره‌های بین المللی نیز گام مثبت دیگری جهت تسریع در گفتمان مقاومت در منطقه خواهد بود.


فرمانده بسیج دانشجویی فارس همچنین از برگزاری انتخابات شورای تبیین مواضع این ناحیه از بسیج خبر داد و گفت: این شورا موضع‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های بسیج دانشجویی را مطرح می‌کند که امسال این انتخابات برای اولین بار در کشور به‌صورت مجازی در فارس برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه کرونا نه تنها تأثیر منفی بر فعالیت‌های بسیج دانشجویی نداشته بلکه باعث بروز خلاقیت‌های خوبی نیز شده است، گفت: در این راستا قبل از کرونا ۷۲ جلسه مطالبه و پرسش و پاسخ با کاندیدای مجلس داشتیم و در بحث شفاف‌سازی و انتخاب اصلح در انتخابات مجلس اقدامات خوبی انجام شد.

  یوسفی ادامه داد: برپایی «کافه انتخابات» از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی بود که در آن کاندیداهای مجلس حضور یافته و به سئوالات دانشجویان پاسخ گفتند همچنین پاسخ‌های آنان را در قالب کلیپ در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد که نقش موثری در انتخاب‌های مردمی داشت.

وی با اشاره به اقدامات جهادی دانشجویان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: ضدعفونی معابر توسط ۱۰۰ گروه جهادی در قالب گرو‌ه‌های ۱۵ نفری، راه اندازی ۱۰ کارگاه تولید ماسک توسط بسیج دانشجویی در سطح استان و تولید ۲۵۰ هزار ماسک، تولید ۳ هزار گان، تهیه آبمیوه طبیعی برای کادر درمان، رایزنی جهت بخشش ۷۰۰ میلیون تومان اجاره بها و توزیع بسته های معیشتی را از دیگر اقدامات دانشجویان در این ایام برشمرد.

وی به راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی دانشجویی با موضوع علوم انسانی و تغذیه اشاره کرد و گفت: در بحث مسائل پژوهشی و علمی در حوزه کرونا جلسات تخصصی به‌صورت مجازی برگزار شده که به نوعی در کشور منحصر به فرد بود.

  یوسفی با بیان اینکه شیوع کرونا فرصت‌های فرهنگی بسیاری را پیش‌روی جامعه ما قرار داد تا خرده فرهنگ‌ها را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی از نمایندگان استان درخواست کردیم تا قانون تسهیل ازدواج جوانان را احیا کنند که آنها نیز در اولین گام خود این کار را انجام دادند.

انتهای پیام/

نظر شما