شناسهٔ خبر: 40536692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در خمین پرداخت شد

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: ۲۵۰ میلیارد یال تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، پارسال به ۶۵۰ متقاضی در این شهرستان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

احمد طهرانی روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خمین افزود: این میزان تسهیلات در قالب طرح‌های بنیاد برکت، سامانه کارا و تبصره ب ماده ۱۶ از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.  
وی با بیان اینکه طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از مهم‌ترین طرح‌های دولت است، ادامه داد: تسهیلات بر اساس رسته‌های پر اشتغال در حوزه‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و گردشگری در این شهرستان پرداخت شده است.
فرماندار خمین اظهار داشت: افزایش نزولات آسمانی و اقدامات دستگاه‌های مختلف در جذب تسهیلات اشتغال، زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان شده است.
طهرانی گفت: خام‌فروشی و نبود بازار از مهمترین مشکلات کشاورزان است و لازم است   پرداخت‌کنندگان تسهیلات اشتغالزا ازصنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت بیشتری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از به کارگیری نیروهای غیر بومی در واحدهای تولیدی خمین، افزود: پیگیری پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی این واحدها از سوی فرمانداری این شهرستان انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران از معافیتهای مالیاتی و زمین ارزان قیمت در خمین به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته برخوردار می‌شوند اما نیروهای غیربومی در این واحدها به کار گرفته می‌شود.
فرماندار خمین گفت: این شهرستان قصد تحمیل نیروی انسانی به واحدهای تولیدی را ندارد اما انتظار می‌رود این واحدها نیروی مورد نیاز خود را از زادگاه امام راحل استخدام کند.
طهرانی، نبود فرهنگ کار در بین بسیاری از جوانان جویای کار به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی را علت مهم عدم به کارگیری نیروهای بومی خمین برای کار در واحدهای تولیدی فعال در شهرکهای صنعتی این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار خمین ادامه داد: نبود نیروی متخصص در این شهرستان به منظور کار در واحدهای صنعتی یکی از بهانه‌های سرمایه‌گذارانی است که از شهرهای همجوار نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.
طهرانی در خصوص نام‌گذاری سال جاری به عنوان جهش تولید گفت: افزایش اشتغال و بهره وری با استفاده از منابع انسانی و طبیعی داخلی زمینه تحقق شعار امسال را فراهم می‌کند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین نیز در این کارگروه گفت: ۲۶۶ فرصت اشتغال پایدار روستایی پارسال در بخش‌های مختلف این شهرستان فراهم شده و در سامانه کارا به ثبت رسیده است.
محمدرضا مختاری افزود: این تعداد فرصت شغلی با اجرای ۱۳۴ طرح اشتغال روستایی و پرداخت ۲۰۹میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال تسهیلات فراهم شده است.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال در زمینه های کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت شده و تاثیر قابل توجهی در افزایش شاغلان این شهرستان داشته است.
خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و بیشترین نرخ بیکاری در استان مرکزی پس از اراک را دارد.
 

نظر شما