شناسهٔ خبر: 40536677 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران:

۵ درصد مساحت تهران را پادگان‌های نظامی تشکیل می‌دهد

رئیس شورای شهر تهران گفت: 5 درصد مساحت تهران را پادگان های شهری اشغال کرده‌اند و بر اساس قوانین موجود باید این پادگان‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی برگزاری آنا، محسن هاشمی ظهر امروز در مراسم عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری با اشاره به اهمیت جلب رضایت شهروندان اظهار کرد: چنین اقداماتی باعث افزایش رضایتمندی مردم می‌شود و باید ادامه پیدا کند زیرا رضایت شهروندان تهرانی اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: 5 درصد مساحت تهران که حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع است را پادگان های شهری اشغال کرده‌اند و بر اساس قوانین موجود قرار است این پادگان‌ها در اختیار مردم قرار گرفته و نیروهای نظامی از شهر خارج شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته برای اجرای این قانون موانع زیادی وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: امروز روش جدیدی به دست آورده‌ایم که ماحصل آن را می‌بینیم و از این پس می توان با همین مدل پادگان ۰۶ اقدامات مشابهی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۲۹۰۰ هکتار فضای نظامی در شهر وجود دارد که باید تلاش کرد این پادگان ها از شهر خارج شوند و به عرصه‌های عمومی شهر اختصاص پیدا کند، گفت: بحث شهر تهران و اولویت‌های آن باید مدنظر شهرداری تهران قرار گیرد که در یک سال اخیر هم در شورای شهر تهران به آن توجه ویژه‌ای شده است.

هاشمی بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های تهران بحث حمل و نقل عمومی است که باید با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این اولویت مردم تهران به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع بعدی بحث پسماند و معماری شهری است که باید تلاش شود تا با کاهش تولید پسماند و توجه ویژه به ساخت و سازهای شهری این دو اولویت هم به سرانجام برسد.

هاشمی گفت: ساختار شهرداری هم باید اصلاح شود و باید به‌گونه‌ای آماده کار شود که بر کارایی آن افزوده شده و باید در یک سال آینده ثمرات آن را ببینیم.

وی گفت: نباید گفت چون اقدامی به طول دوره ما نمی رسد پس نباید کاری کنیم بلکه باید حتی در روز آخر مسئولیت هم اگر نیاز است کاری را شروع کنیم.

انتهای پیام/۴۱۴۸

نظر شما