شناسهٔ خبر: 40536373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

غلامرضا موسوی در گفتگو با صبا:

شرایط برای بازگشایی سینماها از اول تیرماه مهیاست

یکی از اعضای «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» از آمادگی سینماداران و وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سینماها خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا موسوی عضو «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا با توجه به صحبت‌های رییس جمهوری در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر مجوز بازگشایی سینماها از اول تیر ماه گفت: ستاد کرونای وزارت ارشاد در حدود یک ماه قبل دستورالعمل‌هایی را برای بازگشایی سینماها صادر کرد و در اصلی‌ترین جلسات «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما»، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران هم حضور داشتند تا این دستورالعمل‌ها اجرایی شود‌.

وی افزود: این دستورالعمل، ۴۰ درصد از ظرفیت سالن‌های سینمایی را در بر‌می‌گرفت و قاعدتا همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که باید توسط مدیران سینمایی انجام می‌شد‌‌‌‌. البته اکنون می‌بینیم که ریاست جمهوری، ظرفیت سالن‌ها را به ۵۰ درصد افزایش داده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در برنامه‌ریزی که در «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها انجام شده بود قرار بود سالن‌های سینمایی از ۲۰ خرداد باز شوند اما ستاد ملی مقابله با کرونا، اواخر خرداد و اوایل تیرماه را در نظر داشت که البته سینماداران برای بازگشایی اعلام آماده کرده بودند و حتی نامه‌ای هم برای ریاست جمهوری نوشتند‌.

موسوی در پایان تاکید کرد: ناگفته نماند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از طریق سازمان سینمایی سمعی و بصری و «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها اعلام آمادگی کرده است‌ ضمن اینکه این آمادگی از سمت مدیران سینمایی و تهیه‌کنندگان برای انجام کار وجود دارد. باتوجه به صحبت‌های رییس جمهوری باید بگویم که سالن‌های سینمایی توانایی بازگشایی از اول تیرماه را دارند‌.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

نظر شما