شناسهٔ خبر: 40536264 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تمدید ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد تا ۲۰ خرداد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران گفت: ثبت‌نام ورودی اول ابتدایی در مدارس شاهد از اول خرداد آغاز شده که این مهلت تا ۲۰ خرداد تمدید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمدرضا رزاقی امروز شنبه در نشست خبری با موضوع “شرایط ثبت نام دانش آموزان شاهد در سامانه سجا” اظهار داشت: همچنین ثبت‌نام پایه هفتم از اول تا ۱۴ تیرماه و پایه دهم از ۵ تا ۲۱ تیر  ماه انجام می شود.

وی افزود: مدارک دانش‌آموزان از سوی ستاد ثبت‌نام بررسی و باید در سامانه سجا تایید شود. همچنین براساس ظرفیتی که به مدرسه داده شده، بررسی مدارک از ۲۰ تا ۲۷ خرداد ماه در پایه اول ابتدایی، از ۱۷ تا ۲۷ تیر ماه در پایه هفتم و از ۲۴ تا ۳۱ تیرماه در پایه دهم در ستاد ثبت‌نام صورت می‌گیرد. 

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش عنوان کرد: از ۲۷ خرداد تا ۳ تیرماه برای ثبت‌نام قطعی پایه اول ابتدایی، از ۲۸ تا ۳ مردادماه پایه هفتم و  از اول تا ۱۵ مرداد پایه دهم فرصت برای ثبت‌نام مدارس شاهد تعیین شده است.

رزاقی در ادامه درباره تشکیلات اداره کل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گفت: اداره کل شاهد و ایثارگران در ساختار وزارت آموزش و پرورش از حوزه‌هایی است که زیرنظر مستقیم وزیر آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و به عبارتی حوزه‌ای است که مستقل از براساس ماموریت‌ها و وظایف مستقل از سایر حوزه ها عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل شاهد و ایثارگران برای انجام فعالیت های خود تابع ساختاری است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب طرح شاهد تعیین کرده، عنوان کرد: از این منظر اداره کل در راستای تحقق اهداف طرح شاهد شکل گرفته، اما هرآنچه در این اداره رخ می دهد، در ساختاری در قالب سه مجموعه دیگر پیگیری می‌شود.

مدیر کل اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش ادامه داد: شورای طرح و برنامه، مجموعه قوانین طرح شاهد را که باید وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بهداشت، حوزه علمیه قم و دانشگاه آزاد رعایت کنند، تدوین و ابلاغ می‌کند. 

رزاقی گفت: شورای دیگر ستاد برنامه ریزی است که موضوعاتی که می‌تواند در سیاست گذاری تصویب کند را جمع بندی می‌کند. نقش اداره کل شاهد ابلاغ مصوبات شورای مرکزی و نظارت برای اجرای آن است.

وی یادآور شد: رسیدگی به موارد ثبت‌نام و اجرای طرح پراکنده، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت، پیگیری و رسیدگی به امور حقوق همکاران ایثار از جمله ماموریت‌های این اداره کل است که همه این فعالیت‌ها براساس اساسنامه شاهد صورت می‌گیرد.

وی افزود: استراتژی اداره کل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش به یکی از موارد اساسنامه بازمی‌گردد و آن بحث استانداردسازی مدارس شاهد است. باید چارچوبی در مدارس شاهد ایجاد شود و محتوای فعالیت‌ها متناسب با فعالیت‌های هر مدرسه صورت گیرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: ساعت مکمل و کلاس‌های پیش نیاز در اختیار مدارس شاهد است و با نگاه کیفیت بخشی فعالیت‌هایی در این راستا صورت می‌گیرد. در سازمان استانداردسازی با سبک منسجم از درون مدرسه پیگیری می‌شود و به همین منظور از سال ۹۶ در قالب کارگاه‌هایی ابتدا با مدیران مدارس و سپس با شورای مدارس و آموزگاران مدارس ابتدایی برگزار شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: خروجی این کارگاه‌ها با حضور مدیران مدارس بررسی و یک دفترچه و نظام نامه تحت عنوان شناسنامه فعالیت آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد تهیه و تدوین شد.

رزاقی با بیان اینکه اساسا مدارس شاهد مانند تمام مدارس تابع قوانینی هستند، گفت: تمام مدارس قوانین کلی را اجرا می‌کنند. به طور مثال طرح تدبیر و تعالی در مدارس شاهد نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل امو شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش درباره هدف تهیه شناسنامه مدارس شاهد افزود: سعی شده سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش بخواهد الگویی را در چارچوب عملی سند تحول پیگیری کند، این مدارس می توانند پایلوت خوبی در این راستا باشد؛ چرا که دانش‌آموزان مدارس شاهد با دانش‌آموزان مدارس دیگر فرقی ندارند.

وی ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در آموزش و پرورش را ظرفیت مناسبی دانست و یادآور شد: سعی شده از ظرفیت مدارس شاهد به بهترین شکل استفاده شود تا الگویی برای سایر مدارس باشد.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما