شناسهٔ خبر: 40534256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله علما:

«جهش تولید» ایستادگی در مقابل تحریم‌های دشمنان است

کرمانشاه_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه جهش تولید را ایستادگی در مقابل تحریم‌های دشمنان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما امروز شنبه در شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد ضمن اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: امام چارچوبی برای دفاع از مستضعفین داشت که هیچ وقت کهنه نمی‌شود و زمان و مکان آن را از بین نمی‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد، امام شخصیتی تحول گرا بود و اگر مروری بر زندگی ایشان داشته باشیم این موضوع را به خوبی درک خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ خرداد که امام آن را یوم الله نامید باید زنده نگه داریم و فریاد ضعفا و مستضعفین را به گوش دنیا برسانیم.

آیت الله علما گفت: همین تحول گرایی و به روز کردن و مدیریت اسلام است که امروز ۵ کشتی بنزین از ایران به سمت ونزوئلا حرکت می‌کند و تمام قدرت‌های بزرگ همانند چین، روسیه و… از این حرکت درس می‌گیرند و فهمیدند که قدرت به چه معناست.

وی ادامه داد: این حرکت در صورتی رخ داد که هر دو کشور ایران و ونزوئلا در تحریم بودند و ونزوئلا حیاط خلوت آمریکا بود اما مدیریت و توان کشور ایران همه نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بهترین راه برای ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمن را تحقق شعار «جهش تولید» دانست و بیان داشت: جهش تولید با حرف‌های پیش پا افتاده محقق نمی‌شود بلکه باید با تکیه بر علم و عمل باشد.

وی بر بالا بردن کیفیت و کمیت تولید و بی نیازی از بیگانه و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: جهش تولید باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

آیت الله علما جهش تولید را ایستادگی در مقابل تحریم‌ها و تودهنی به دشمن عنوان کرد و افزود: در کشور و استان زمینه‌ها و زیرساخت‌های جهش تولید را داریم و در بسیاری از موارد از جمله محصولات کشاورزی، زعفران و … موفق هستیم.

وی محصولات نخود و زعفران استان کرمانشاه را در کشور بسیار عالی ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این محصولات به یک برند تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه طرح گرمسیری استان را در مهار آب‌های مرزی بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه نیز بر مهار آب‌های مرزی توجه خاصی داشتند و باید این آب‌ها مدیریت شوند.

آیت الله علما خاطر نشان کردند استان کرمانشاه باید تبدیل به قطب کشاورزی و دامداری شود چراکه این موارد علائم جهش برای استان محسوب می‌شوند.

وی گفت: تحریم‌ها به دنبال نقطه ضعف‌های کشور می‌گردند لذا باید تلاش کنیم که نقطه ضعفی در کشور نداشته باشیم و همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب تأکید داشتند باید از وابستگی به نفت خارج شویم.

نظر شما